Mit keres, és miért alapít missziót egy magyar apáca a világ másik felén, a Fülöp-szigetek fővárosában, Manilában? Ezzel a nem egyszerű – már-már megmagyarázhatatlannak tűnő – alapkérdéssel indul A szeretet arcai (Faces of Love) című dokumentumfilm, amely a lassan húsz éve, 1997 októberében útjára indult katolikus misszió, a Mária misszionáriusai szerzetesközösség tagjai, a magyar Fábián Edit Mirjam és a francia Sophie nővérek kezdeményezte ACAY történetét mutatja be. A bő egyórás alkotást a Shoeshine.hu kortárs keresztény videóblog csapata készítette.
No de pontosan mi is ez a misszió, és mi a célja? „A közösségünk arra tette fel életét, hogy a veszélyeztetett és hátrányos helyzetben élő fiatalok számára esélyt teremtsen a teljes és örömteli életre. Olyan fiatalokkal foglalkozunk, akik rendkívül hátrányos szociális helyzetük vagy gyermekkori traumáik miatt nehéz helyzetbe kerültek, és segítség nélkül már képtelenek lennének normális életet élni. Az ACAY misszió célja, hogy reményt és jövőt adjon ezeknek a fiataloknak, hogy életüket újra méltósággal és bátorsággal élhessék. Céljuk, hogy a fiatalokban elmélyítsék az egészséges családi élet, a személyes és társadalmi felelősségvállalás, a másoknak való önzetlen segítségnyújtás, valamint a kreativitás kultúráját” – írják ars poeticájukban, s ezt szépen ki is fejtik a filmben.
Az alkotók egyébként ügyesen két szálon mozgatják a történetet, az egyik oldalon mesélnek a nővérek arról, hogyan fogalmazódott meg bennük, hogy mindebbe belevágjanak, s mi minden ment bennük végbe, mikor arra gondoltak, ez egy életre szól, az ő sorsuk örökre összefonódik a Fülöp-szigetekkel. A másik oldalon ott vannak maguk a fiatalok, akik zsenge koruk ellenére olykor kifejezetten hajmeresztő életutat jártak be, mire a misszió vonzáskörébe kerültek. Külön érdekes, hogy a nővérek nemcsak áldozatoknak nyújtanak menedéket, támaszt és fogódzót, hanem olyanoknak is, akik a bűn világából érkeznek, ám tudják, mindaz, amit tettek, még annak ellenére sem helyes, hogy történetesen a teljes kilátástalanság, az európai szemmel – még a saját házunk táján sokat látottak számára is – olykor felfoghatatlan nyomor és kiszolgáltatottság szülte. Gyerekprostitúció, koldulás, eltaszítás, lopás, csövezés, gyilkosság – felsorolni is borzasztó, főleg a nyomornegyedekben, éjjel, villogó szemű, gyanakvó emberek között forgatott nyomasztó képkockákkal együtt, amelyek egy pillanat alatt beszippantják a nézőt.