Még nem is láttuk a filmet, de a sokat ígérő nagy robaj idáig hallatszott. Na nem az 1995-ös Jumanji emlékezetes dübörgéséről beszélünk, ami annyiunkat rémített halálra a kilencvenes évek közepén. Lehetetlen volt ugyanakkor nem meghallani, mekkora kő esett le a kritikusok szívéről, miután megtekintették a Dwayne „The Rock” Johnson főszereplésével készült Jumanji: Vár a dzsungel című filmet. A legtöbben feltehetőleg éppolyan gagyira számítottak, mint amilyen a tavaly szintén a Szikla főszereplésével készült Baywatch-újrázás lett. Az előzetest, illetve a kiszivárgott információkat látva nem is igen számíthattunk jobbra egy testcserés dzsungelbohóckodásnál, amelyben a tinédzserlányt megformáló Jack Black kellőképp túltolhatja az ízléstelenkedést. A végeredmény szerencsére nem ilyen lett, ugyanakkor ettől még kalaplengetésre sincs sok okunk.
A friss felvonásban már nem társasjáték, hanem konzol szippantja be a mit sem sejtő fiatalokat, akiknek így nem egyedül, hanem harmadmagukkal kell boldogulniuk a folyvást az életükre törő vadonban. Négy tipikus amerikai tinédzserről beszélünk, akikről nyilván már az elején tudni: a dzsungelben szerelembe esnek, összekovácsolódnak, egyszóval nagy leckéket kapnak az élettől. A poénforrást pedig az adja, hogy a játékvilágba bekerülő fiatalok mind választott karaktereikké válnak. A kicsit szerencsétlen, kocka srácból az izomköteg The Rock lesz, így bátorságot nyer, a folyton az Instán lógó kamaszlány pedig Jack Blackként tanulja meg, hogy van élet az okostelefonon túl.
A filmben elsütött viccek többsége is nagyjából ennyire mondható eredetinek, leszámítva azt a néhány poént, ami az efféle konzoljátékok természetére épít. Így még őszintén nevetni is van módunk annak a Jake Kasdannek a filmjén, aki korábban a Rossz tanárral és a 2002-es Narancsvidékkel vétette észre magát.
Az 1995-ös Jumanji folytatásaként viszont nem érdemes számba venni a filmet. Jobb lett volna, ha végül ezt a mozit (is) eltávolítják az eredetitől, mert bár a felszínes hasonlóságok megvannak, a korábbi film hangulatából kevés maradt meg. Míg a Robin Williams főszereplésével készült Jumanji családi kalandfilm volt ugyan, de a nagyvárost elözönlő bestiák éppúgy megrémíthettek minket, mint a veszett dübörgés vagy a játék, ami húsz évre kivonhat a forgalomból. Átéreztük, ahogy a szülei távolságtartásától szenvedő Alan Parrish a dzsungelben átélt borzalmak után szabadkozik egykori társának és a játékot fellelő gyerekeknek: éveket töltött az őserdőben, mégis épp olyan lett, mint az apja. Valódi izgalmakat és valódi érzelmeket kaptunk, az életünkre törő játékot is szívből tudtuk még gyűlölni.