A tematikusan felosztott, 10-12 perces rövidfilmekben a magyar történelem legfontosabb és legérdekesebb pillanatait dramatizált jelenetek és a már nem létező helyszínek virtuális, háromdimenziós változatai teszik érdekesebbé. „Filmes projektünk alapvető célja egy olyan széles körben felhasználható oktatási segédanyag létrehozása, amely többféle terület szakembereinek együttes munkája révén segíti a történelem oktatását” – mondta Bárány Krisztián, az Időutazás projektfelelőse és rendezője. Hozzátette, hogy az eddig elkészült 71 percnyi film történészek, tanárok, filmesek, színészek és számítógépes szakemberek együttműködésének eredménye.
A Szülőföld Alap – a jelenlegi Bethlen Gábor Alap jogelődje – támogatásával kezdett sorozat a rendszerváltozásig 50-60 részben az általános iskola 5. osztályos tananyagától kezdve dolgozná fel a magyar történelmet.
A sorozat szakértője Katona Csaba, a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Történettudományi Intézetének tudományos munkatársa. Mint kiemelte, az volt a cél, hogy a nemzettudatot erősítő történeti ismereteket közérthető módon közvetítsék az „időutazó” diákok számára. A tanításban alapvetően segédanyagként használható film alapja az a történeti tudás, amelyet a témák profi szakértői – a Magyar Nemzeti Múzeum, az MTA Történettudományi Intézete, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara és a Magyar Országos Levéltár tudományos munkatársai – ismertetnek.
„Ezekre a rövid interjúkra építünk fel egy-egy konkrét témát, amelyet az internethez szokott fiataloknak újszerű, figyelemfelkeltő módszerrel próbálunk bemutatni. A mai diákok világa az internet és a multimédia, ezeket csempésszük bele a történelem oktatásába” – magyarázta Bárány Krisztián.
Az alkotók további pályázatok és támogatók segítségével még a nyáron szeretnék folytatni az elkezdett munkát. A filmeket DVD-n tervezik megjelentetni az iskolák számára. További információk a film Facebook-oldalán találhatók.
(MTI)

Megszólalt a rendőrség a halálra gázolt kétéves kislány ügyében