Ezért nem dohányoznak a fiatalok?

Jelentősen csökkent azoknak az amerikai mozifilmeknek a száma 2005 és 2010 között, amelyekben rágyújtanak a színészek: ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy megcsappant a cigarettázó amerikai tizenévesek aránya – állapították meg kutatók csütörtökön közzétett tanulmányukban.

MNO
2011. 07. 15. 9:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Egyesült Államokban kasszasikernek számító filmek 55 százalékában 2010-ben egyáltalán nem volt olyan jelenet, amelyben dohánytermék szerepelt volna, holott ez 2005-ben még csak a filmsikerek egyharmadára volt érvényes – közölte a betegségmegelőzéssel is foglalkozó amerikai járványügyi hatóság, a CDC.

A „dohányzást megjelenítő esetek” száma ugyanebben a hatéves periódusban 56 százalékkal csökkent a filmekben, ám még mindig mintegy kétezer ilyen jelenetet találtak. A tanulmány szerzői úgy vélik, hogy a dohányzás filmvásznon való ábrázolásának visszaesése hozzájárulhatott ahhoz, hogy a tizenévesek kevesebbet cigarettáznak.

A CDC 2010-es jelentése szerint 2000 és 2009 között a cigarettázó 10-14 éves kamaszok aránya 11 százalékról 5 százalékra apadt. A középiskolások körében kisebb mértékben ugyan, de szintén visszaesett a cigarettázók aránya, 2000-ben még az ilyen korú fiatalok 28 százaléka cigarettázott, 2009-ben pedig csak 17 százaléka. Míg 2000-ben tízből négy középiskolás próbálta ki a dohányzást, addig 2009-ben már csak tízből három.

Négy tanulmány áttekintő elemzésével a CDC kutatói arra a becslésre jutottak, hogy a dohányzást kipróbáló tizenévesek 44 százaléka a mozifilmek hatására tette ezt. A teljes tanulmányt a CDC Morbidity and Mortality Weekly Report című folyóiratában csütörtökön tették közzé.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.