A nehéz tanulás segíti az elsajátítást

Az idősek könnyebben elsajátítják az új információkat, ha nehezen tanulják meg őket, például a próbahiba módszerrel (véletlenszerű keresés), mintha olyan, könnyebb eljárással tennék ezt, amikor minden kérdést a memorizálandó helyes válasz követ – derül ki egy szerdán ismertetett kanadai kutatásból.

MNO
2011. 08. 24. 9:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Torontói Egyetem időskorúak mentális problémáival foglalkozó Baycrest központja Rotman kutatóintézetének szakemberei első ízben mutatták ki, hogy az idősek agya számára hasznosabb a próbahiba módszer, mint a fiatalabb agyak esetében.

A tanulmány szerdán jelenik meg a Psychology and Aging című folyóirat internetes változatában. A tanulmány várhatóan meglepi a hivatásos nevelőket és a kognitív rehabilitációval foglalkozó szakorvosokat. A kutatás ugyanis az ellenkezőjét állítja, annak ami több tudományos publikációban korábban szerepelt, miszerint a tanulás során elkövetett hiba hátrányos az idős felnőtteknél a memorizálásban, és a passzív, „hiba nélküli”, a tanulónak a helyes választ közlő módszer jobb az agynak.

„A szakirodalom hagyományosan a hiba nélküli tanulást javasolta az idősek számára. A mi kutatásunk azonban megmutatta, hogy amikor erősen fogalmi jellegű dolgot tanulnak, akkor ha szignifikáns kapcsolatot tudnak teremteni a hibák és a megtanulandó helyes információ között, a hibák nagyon kedvező szerepet játszhatnak a tanulási folyamatban” – jelentette ki a tanulmány fő szerzője, Andrée-Ann Cyr.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.