Csípős szósszal tesztelték az agressziót

A videojátékok közben az erőteljes versengés, nem pedig az erőszak látványa növeli a játékosok agresszióját – állapították meg tanulmányukban kanadai kutatók.

MNO
2011. 09. 09. 11:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két kísérletben erre felkért főiskolások játszottak többféle videojátékot, például a Conan, a Fuel, a Mortal Kombat és a Left 4 Dead 2 elnevezésű játékokat, amelyeknek eltérő a nehézségi fokuk, ritmusuk és erőszakosságuk, illetve a hozzájuk szükséges versengés mértéke is.

A játékosok agressziójának mértékét a játszmák után érdekes módon mérték a kutatók. Megkérték a diákokat, hogy készítsenek egy adag csípős szószt egy másik tesztben kóstolásra felkért személy számára. Hozzátették, hogy az illető – akinek készül a szósz – nem nagyon kedveli az erősen fűszeres ételeket, ám rábízták a videojátékkal éppen végzett alanyra, hogy a rendelkezésre álló, enyhétől erősen csípősig terjedő öntetekből hogyan állítja össze a felkínálandó változatot. A kutatók szerint minél csípősebb szószt készített ezek után egy játékos, annál agresszívebbnek tekinthető a viselkedése.

Az értékelésből kiderült, hogy az erőteljes versengésre késztető játékok után nagyobb volt az agresszió szintje a résztvevőknél, mint a kevésbé versengő játékokat követően, függetlenül attól, hogy mennyi erőszakot jelenítettek meg a játékban. A tanulmány a Psychology of Violence című szakfolyóiratban jelent meg.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.