Reklámhelyekké válnak az antik műemlékek

Az államkassza hiányainak kitöltésére reklámcélokra adja ki az ország régészeti emlékműveit a görög kormány.

TK
2012. 01. 18. 20:03
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A görög kulturális minisztérium közlése szerint a jövőben bizonyos díj kifizetése mellett kibérelhetők lesznek reklámcélokra az olyan emlékművek, mint például az Akropolisz.

Egy forgatási nap az Akropoliszon 1600 euróba (mintegy 490 ezer forintba) fog kerülni. A befolyó összeget pedig az értékes épületek fenntartására és őrzésére fordítják. Az intézkedéstől a kormány a műemlékek ismertségének növelését is várja.

Mind ez idáig az antik helyszíneken való forgatás egyfajta szentségtörésnek számított, egy külön ezért felelős hatóság felügyelte szigorúan a felvételek felhasználásának mikéntjét. A múltban csak kevés kiválasztott rendező, például Francis Ford Coppola forgathatott az Akropoliszon. Reklámfilmek és -fotók készítése pedig tilos volt ott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.