Hoff: Egy harmadik nézetet kellene alkalmazni

Új megközelítést javasolnak amerikai kutatók a két- vagy többnyelvű környezetben felnövő gyerekek beszédfejlődésének vizsgálatára.

TK
2012. 02. 20. 10:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Erika Hoff pszichológus az Amerikai Tudományfejlesztési Társaság, az AAAS éves találkozóján, a kanadai Vancouverben ismertette elképzelését.

A kétnyelvű családokban nevelkedő gyerekek általában később kezdenek beszélni. „Nem arról van szó, hogy a két nyelvet hallva összezavarodnának a gyerekek és csökkenne a képességük a tanulásra. De arról sincs szó, hogy ezek a gyerekek varázslatos módon ugyanolyan gyorsan tanulnának meg két nyelvet, mint mások egyet” – magyarázta a szakember.

Ehelyett a két nézet helyett egy harmadik, új megközelítést kellene alkalmazni Hoff szerint, amelyben a kicsik mindkét nyelvben való jártasságát mérik, nem csak az egyik nyelvben. Hoff úgy véli, hogy ebben az esetben a kétféle teszt együttesen éppen azt a jártassági szintet mutatja, mint amikor egynyelvű családban élő gyerekeknél az eddigi egytesztes módszert alkalmazzák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.