Erika Hoff pszichológus az Amerikai Tudományfejlesztési Társaság, az AAAS éves találkozóján, a kanadai Vancouverben ismertette elképzelését.
A kétnyelvű családokban nevelkedő gyerekek általában később kezdenek beszélni. „Nem arról van szó, hogy a két nyelvet hallva összezavarodnának a gyerekek és csökkenne a képességük a tanulásra. De arról sincs szó, hogy ezek a gyerekek varázslatos módon ugyanolyan gyorsan tanulnának meg két nyelvet, mint mások egyet” – magyarázta a szakember.
Ehelyett a két nézet helyett egy harmadik, új megközelítést kellene alkalmazni Hoff szerint, amelyben a kicsik mindkét nyelvben való jártasságát mérik, nem csak az egyik nyelvben. Hoff úgy véli, hogy ebben az esetben a kétféle teszt együttesen éppen azt a jártassági szintet mutatja, mint amikor egynyelvű családban élő gyerekeknél az eddigi egytesztes módszert alkalmazzák.