A magyar fejlesztő, a TEEG Promotion Kft. szerdai tájékoztatása szerint a rendszerbe regisztráló vásárlók matricát kapnak, amelyben egy NFC- (near field communication – rövid hatótávú rádiófrekvenciás szabvány) csip található. A megrendelő igényei szerint logózott matricát a vásárlók bárhová, de célszerűen a telefonjuk hátlapjára helyezhetik.
A rendszer használatára felkészült üzletekben a vevők a matrica promóciós eszközökhöz érintésével vehetnek igénybe kedvezményeket, illetve kaphatnak különböző ajándékokat.
A TEEG-rendszer segítségével az üzletek megismerhetik vásárlóikat, azok szokásait, és célirányos, akár személyre szabott, egyedi ajánlatokkal kereshetik meg őket a lehető legköltséghatékonyabb módon, hiszen nincsenek nyomdai és egyéb költségek. A vevők pedig csak a számukra érdekes ajánlatokat kapják meg. Mivel az eljárás digitális, nincs szükség papíralapú kommunikációra, így környezetbarát a megoldás.
A rendszer képes kommunikációra a közösségi médiával is. A vásárlók szabadon eldönthetik, hogy a közösségi oldalakon ajánlják-e barátaiknak az adott üzletet, terméket, ajánlatot, eseményt, szolgáltatást. Ezt a tevékenységet a kereskedők természetesen külön díjazzák, hogy a megfelelő motivációt biztosítsák.
A TEEG-matrica kiválthatja a papíralapú kuponokat, a szórólapokat, a pontgyűjtő füzeteket, sőt a parkolójegyeket, a belépőket, illetve boltok által meghirdetett játékokat is.
A TEEG Promotion Kft. tájékoztatása szerint további üzletekkel és szolgáltatókkal is tárgyalnak a rendszer alkalmazásáról.