Nőtt a hiperaktív gyerekek száma

Kevesebb antibiotikumot, de több figyelemzavar és hiperaktivitás elleni stimulánst írtak fel receptre az Egyesült Államokban 2010-ben.

tt
2012. 06. 18. 15:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Egyesült Államok élelmiszer- és gyógyszerügyi hatósága, az FDA szakemberei a 2002-es és a 2010-es gyógyszerfelírási szokásokat vizsgálták a járóbeteg-adatbázisaiból származó információk elemzésével.

2010-ben összesen 263,6 millió receptet váltottak be 17 éven aluliak számára, ami 7 százalékkal kevesebb a 2002-es számnál, miközben a felnőttek körében ugyanebben az időszakban 22 százalékkal nőtt a beváltott receptek száma.
Tizenkét terápiás területen vizsgálták a felhasznált gyógyszerek mennyiségének változását. Ezek szerint 14 százalékkal csökkent az antibiotikumra szóló receptek száma, ami vélhetően annak a tájékoztató kampánynak köszönhető, amelyben az antibiotikumok túlzott használatának veszélyeire, a rezisztenssé váló baktériumok terjedésére hívták fel a szakemberek és a szülők figyelmét. A vizsgált időszakban 61 százalékkal csökkent az allergiára kiváltott receptek száma, 14 százalékkal a fájdalomcsillapítóké és 5 százalékkal a depresszió miatt felírt gyógyszereké.

Emelkedett ugyanebben az időszakban az asztma ellen felírt receptek száma (14 százalék), a figyelemzavar és hiperaktivitás kezelésére szolgáló gyógyszerek használata (46 százalék) és a fogamzásgátló szerre szóló kiváltott vények száma (93 százalék).

2010-ben a 12 év alattiak körében egy antibiotikum, az amoxicillin volt a legtöbbször felírt gyógyszer, míg a 12–17 éves korosztályban a Ritalin márkanéven ismertté vált metilfenidát, amellyel a figyelemzavart és a hiperaktivitást kezelik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.