A gép kedd hajnali 5 óra 22 perckor szállt föl Madridban, és 19 órai repülést követően, éjfél után érkezett meg Rabatba. Madridba Svájcból repült május 24-én. Május 28-ra tervezett továbbrepülését akkor a rossz időjárás miatt el kellett halasztani. A Svájc–Marokkó táv egy későbbre tervezett világ körüli út próbarepülésének számít.
Nem sokkal azelőtt, hogy a gép svájci pilótája, Bertrand Piccard leszállt a marokkói fővárosban, a projekt társalapítója, a szintén pilóta André Borschberg a helyszínen kijelentette újságíróknak: a Solar Impulse bebizonyította, hogy a kifejlesztett technika megbízhatóan működik. „A gép képes éjjel és nappal is repülni.” A gépből mosolyogva kiszálló Piccard-t Borschberg és Musztafa Bakkuri, a marokkói napenergia-ügynökség vezetője fogadta.
A repülőgép szárnyainak fesztávolsága 63,4 méter – szinte megegyezik egy Airbus repülőgép szárnytávolságával –, súlya alig több, mint egy átlagos személygépkocsié, 1600 kilogramm.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!