Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag „konszolidálására”, vagyis a tartalomnak a rövid távú memóriából a hosszú távúba való átültetésre – magyarázzák a szakemberek.
Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa – Soren Ashley és Joel Pearson – a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét.
Mint azt mini tanulmányuk megmutatta, akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a „túltanulás” miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét. A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől.
Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a „túltanulás” esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.

Nem fogjuk elhinni, mi történik a bőrünkkel, ha leállunk az alkohollal!