Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag „konszolidálására”, vagyis a tartalomnak a rövid távú memóriából a hosszú távúba való átültetésre – magyarázzák a szakemberek.
Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa – Soren Ashley és Joel Pearson – a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét.
Mint azt mini tanulmányuk megmutatta, akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a „túltanulás” miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét. A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől.
Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a „túltanulás” esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.
Nem éri meg magolni
Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet – állapították meg ausztrál kutatók.
2012. 08. 15. 4:45
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!