Nem éri meg magolni

Csökkenti a tanulás hatékonyságát a szünet nélküli biflázás: a "túltanulás" rontja a teljesítőképességet – állapították meg ausztrál kutatók.

tt
2012. 08. 15. 4:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az agynak ilyen esetben nincs módja az elsajátított anyag „konszolidálására”, vagyis a tartalomnak a rövid távú memóriából a hosszú távúba való átültetésre – magyarázzák a szakemberek.

Az Új-Dél-Walesi Egyetem két pszichológusa – Soren Ashley és Joel Pearson – a brit tudományos akadémia folyóiratában, a Proceedings of the Royal Society című lapban ismertette kutatásai eredményét.

Mint azt mini tanulmányuk megmutatta, akár már egy egyórás szünet is megakadályozhatja, hogy a „túltanulás” miatt romoljon a teljesítmény. A két kutató 31 diák bevonásával vizsgálta a tanulás eredményességét. A résztvevőket három csoportra osztották, közülük a teszteken a tanulást túlzásba vivők mutatták a legrosszabb eredményeket, reakcióidejük azonban nem maradt el a többiekétől.

Mindezek alapján a szakemberek arra következtettek, hogy a „túltanulás” esetében a szünet hiánya miatt az információk nem a megfelelő módon ülepednek le a hosszú távú memóriában.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.