A 70-es évek derekán már túl voltunk az első hatalmas olajválságon, így az egész világon (még az olcsó benzinéről híres Egyesült Államokban is) megnőtt az igény a keveset fogyasztó, praktikus autókra. A Volkswagen hamar reagált, és 1974-ben bemutatta a kategóriát teremtő egyes Golfot, melynek alapváltozata 1,1 literes benzinmotort kapott, 50 lóerős teljesítménnyel, ennek megfelelően nem igényelt túl sok naftát. Túlzás lenne azt állítani, hogy a szögletes járgány a külsejével hódította volna el a leendő vevőket, viszont négy személy viszonylag kényelmesen utazhatott benne, az ára kedvező, a mechanikája pedig elnyűhetetlen volt. Érdekesség, hogy ebből a szériából kabrió változat is készült.
Az elnyűhetetlen kocka
A II-es széria 1983-ban került a boltokba, és hozta meg az igazi, áttörő sikert a típusnak. Kicsit nagyobb volt, mint elődje, az alkatrészek élettartama pedig még tovább nőtt. A rendszerváltás környékén igen kedveltek voltak a külföldről behozott, használt kettes Golfok, és a lépcsős hátú változata, a Jetta. Noha 1992-ben futott ki az utolsó autó a gyár kapuján, még mindig rengeteg példány rója Európa útjait.
Minden szempontból előrelépés
A hármas Golf (1991–1999) a 90-es évek elején az egyik legbiztonságosabb autónak számított kategóriájában, mert a tervezők extra merevítésekkel erősítették meg a karosszériát. Ez a változat már jóval nagyobb volt, mint elődei, hátul kényelmesebben lehetett ülni, a csomagtartó mérete pedig 330 literesre nőtt, ami ma is elfogadható eredmény lenne. Egy legendás motort is ekkortájt vezettek be, az 1,9-es TDI dízelmotort, amelynek fogyasztása 5 liter körül alakult, az élettartama pedig kis odafigyeléssel a félmillió kilométert is elérheti.
A kék műszerfal-világítás tündöklése és bukása
A Golf IV (1997–2007) külsején csak minimálisan változtattak elődjéhez képest, a belső tartalmat tekintve viszont teljesen megújult. Megjelentek a 16 szelepes motorok, melyek közül különösen az 1,4-es 75 lóerős változat volt népszerű. Ez a generáció már szervizigényesebb, mint elődje, viszont minőségi kidolgozásban az elithez tartozott, az összehasonlító teszteken pedig rendre az élen végzett. Talán egyetlen hátránya volt ennek az autónak, hogy a műszerfala kéken világított, ami a vásárlók visszajelzései szerint bántotta a szemet sötétben.
A DSG jobb, mint a manuális váltó
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!