Golf VII: a dinasztia új császára

A Volkswagen gyár a Golf 28 éves pályafutása alatt csaknem 30 millió darabot értékesített. A Golf VII megjelenése egy kis múltidézésre ösztönzött minket.

Szabados Balázs
2012. 09. 13. 7:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A 70-es évek derekán már túl voltunk az első hatalmas olajválságon, így az egész világon (még az olcsó benzinéről híres Egyesült Államokban is) megnőtt az igény a keveset fogyasztó, praktikus autókra. A Volkswagen hamar reagált, és 1974-ben bemutatta a kategóriát teremtő egyes Golfot, melynek alapváltozata 1,1 literes benzinmotort kapott, 50 lóerős teljesítménnyel, ennek megfelelően nem igényelt túl sok naftát. Túlzás lenne azt állítani, hogy a szögletes járgány a külsejével hódította volna el a leendő vevőket, viszont négy személy viszonylag kényelmesen utazhatott benne, az ára kedvező, a mechanikája pedig elnyűhetetlen volt. Érdekesség, hogy ebből a szériából kabrió változat is készült.

 


Az elnyűhetetlen kocka

A II-es széria 1983-ban került a boltokba, és hozta meg az igazi, áttörő sikert a típusnak. Kicsit nagyobb volt, mint elődje, az alkatrészek élettartama pedig még tovább nőtt. A rendszerváltás környékén igen kedveltek voltak a külföldről behozott, használt kettes Golfok, és a lépcsős hátú változata, a Jetta. Noha 1992-ben futott ki az utolsó autó a gyár kapuján, még mindig rengeteg példány rója Európa útjait.

Minden szempontból előrelépés

A hármas Golf (1991–1999) a 90-es évek elején az egyik legbiztonságosabb autónak számított kategóriájában, mert a tervezők extra merevítésekkel erősítették meg a karosszériát. Ez a változat már jóval nagyobb volt, mint elődei, hátul kényelmesebben lehetett ülni, a csomagtartó mérete pedig 330 literesre nőtt, ami ma is elfogadható eredmény lenne. Egy legendás motort is ekkortájt vezettek be, az 1,9-es TDI dízelmotort, amelynek fogyasztása 5 liter körül alakult, az élettartama pedig kis odafigyeléssel a félmillió kilométert is elérheti.

A kék műszerfal-világítás tündöklése és bukása

A Golf IV (1997–2007) külsején csak minimálisan változtattak elődjéhez képest, a belső tartalmat tekintve viszont teljesen megújult. Megjelentek a 16 szelepes motorok, melyek közül különösen az 1,4-es 75 lóerős változat volt népszerű. Ez a generáció már szervizigényesebb, mint elődje, viszont minőségi kidolgozásban az elithez tartozott, az összehasonlító teszteken pedig rendre az élen végzett. Talán egyetlen hátránya volt ennek az autónak, hogy a műszerfala kéken világított, ami a vásárlók visszajelzései szerint bántotta a szemet sötétben.

A DSG jobb, mint a manuális váltó

A dinasztia 5. családtagja 2003-ban újfent magasra tette a mércét. Életútja második szakaszában kiváló, turbós benzinmotorok kerültek bele, melyek az évek folyamán több díjat is besöpörtek. A vevők itt találkozhattak először a dupla kuplungos DSG automata váltóval is, mely villámgyorsan pakolgatja a fokozatokat, ráadásul a hagyományos automatákkal ellentétben a fogyasztást sem növeli.

Minőségi beltér a remek DSG-váltóval

Ismét hódítanak az élek

A Volkswagen a VI. generációnál áttért az agresszívabb kinézetű, szögletes orrkiképzésre, amit egyébként a többi típuson is alkalmaztak (Polo, Passat). A dízelmotorok már Common Rail (közös nyomócsöves) rendszerűek, a 2 literes, 170 lóerős változat pedig kifejezetten fickós. A biztonság még mindig elsőrangú, és olyan kényelmi extrákat is lehet rendelni a Golfhoz, amik korábban csak a magasabb kategóriákra voltak jellemzőek.

Golf VII: A trónkövetelő


A napokban pedig lerántották a leplet az új „királyról”, a hetes Golfról, mely úgy viszi tovább a klasszikus formai irányvonalat, hogy közben modernnek és frissnek hat. Az autó egy kicsit nagyobb lett, ugyanakkor a könnyebb és erősebb anyagok használata miatt közel 100 kilogrammal kevesebbet nyom a mérlegen, most nagyjából olyan nehéz, mint a négyes Golf! A csomagtér 380 literesre nőtt, a motorok közt megjelent az 1,2 literes TSI 85 lóerővel, ráadásul a közeljövőben hibrid és elektromos változatok megjelenésére is számíthatunk. A Volkswagen a jelek szerint apait-anyait beleadott az új Golf fejlesztésébe, amitől a vezetőség azt várja, hogy az eladási listák élén minden riválisát maga mögé utasítson.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.