Számítógépes hasonlattal élve a legfontosabb kérdés, milyen hardverrel rendelkezünk. Azaz ebben az esetben hogy milyen állapotban van az autónk felfüggesztése, valamint a gumiabroncsok. Elhasználódott lengéscsillapítók esetén megnövekedett féktávval kell számolnunk, emellett a kikerülő manőverek is nehézkesebben hajthatók végre. A gumiknál figyelnünk kell a minőségre, mert bár néhány ezer forintért „remek” abroncsokat lehet vásárolni a különböző hipermarketekben, sajnos ezek nem igazán alkalmasak autózásra, de talán még a talicskára sem tenném fel őket. Az abroncsnyomást és a profilmélységet is rendszeresen ellenőrizzük, mert ha túlságosan kopott a köpeny, akkor a barázdák nem tudják rendesen elvezetni a vizet, így akár már egy kisebb tócsán is felúszhat az autó a víz tetejére (aquaplaning), ezáltal irányíthatatlanná válik. Égszakadás esetén ne habozzunk, álljunk félre, és várjuk meg, míg enyhül a zápor!
Csökkentsük a sebességet a jobb tapadás érdekében
Evidensnek tűnik, de nem kerülhetjük ki, hogy a látási és útviszonyoknak megfelelő sebességgel haladjunk, mert – visszautalva a felúszásra – hiába új és jó minőségű a gumiabroncs, ha túl nagy tempóban megyünk rá egy vízátfolyásra, akkor mindenképpen el fogjuk veszíteni a tapadást. Jó esetben ilyenkor egyenes az út, és a tócsán való átszánkázás után autónk ismét „beleharap a betonba”, de ha épp kanyar közben történik a felúszás, akkor nagy valószínűséggel kicsúszunk az útról, sőt meg is pördülhetünk.
Követési távolság tartása
Minden kezelőszervet lágyabban, nyugodtabban kell használnunk esőben, és különösen fontos, hogy megtartsuk a biztonságos követési távolságot, ugyanis a féktáv ilyenkor a két-háromszorosára is megnőhet! A rutinosabbak az előttük haladó nyomvonalában mennek, mert így alacsonyabb vízmagassággal érintkezik a futófelület. Ha kanyarban netán megcsúszik az autó, ne tapossunk a fékbe, mert garantált a megpördülés. Ilyenkor finom ellenkormányzással és szolid lassítással próbáljuk meg egyenesbe hozni a négykerekűt.
Hátsó kerekes, összkerekes?
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!