Jó vétel a kifutó Octavia

A Skoda Octavia nemrég ráncfelvarráson esett át, jövőre pedig jön az új modell.

Szabados Balázs
2012. 09. 30. 3:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Octavia 1996-os megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvend, amit elsősorban hatalmas csomagtartójának, remek minőségének és kedvező árának köszönhet. A gyár hamarosan piacra dobja a Rapidot, amely tulajdonképpen a jelenlegi Octavia utódjának tekinthető (hajszálnyival kisebb lesz). Főhősünk, a „bátyus” jövőre fog megújulni: egyrészt nagyobb lesz, mint a jelenlegi változat, másrészt jóval drágább is.

Alkalmi vétel


Az alapváltozat a Skoda Octavia 1,4 Active listaára 4,15 millió forint, viszont kifutó modellről lévén szó a márkakereskedések akciós árral csábítanak: így most 3,75 millió forintért juthatunk egy vadonatúj, jól felszerelt 80 lóerős változathoz.
Az 1,4-es benzines természetesen nem egy erőművész, a 0-ról 100-ra például gyorsulnia 14,2 másodpercig tart, ámde a fogyasztásra nem lehet panasz (vegyes használatkor 7-7,5 litert eszik), maga az erőforrás pedig elnyűhetetlen. A szériafelszereltség bőséges, a teljesség igénye nélkül van itt ABS, kipörgésgátló, automatikus légkondi, légzsákok garmadája, aktív fejtámla, elektromos ablak, elektromosan állítható visszapillantó tükrök, CD, rádió.



A fél lakás befér az Octavia csomagterébe

A hátsó ülések mögé 560 liternyi csomag fér, ráadásul a látszat ellenére ötajtós kasztnihoz van szerencsénk, azaz a csomagtérajtóval együtt a hátsó szélvédő is felnyílik. Tehát sokkal könnyebben pakolható, mint a klasszikus limuzinok. Az autó rugózása jól eltalált, kormányzása pontos, az ülések pedig németesen kemények, tehát hosszú utazást követően sem fárad el a hátunk.
A legutóbbi ráncfelvarrás során tovább javítottak a belső tér minőségén, a lámpákat újraszabták, és frissítettek a színválasztékon. Igaz, hogy nem az Octavia a legolcsóbb autó a kategóriájában, de ha mindent összevetünk (minőség, felszereltség, helykínálat), és nem akarunk francia kocsit venni (Renault Fluence) akkor a legjobb ár-érték arányúnak számít.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.