Az Octavia 1996-os megjelenése óta töretlen népszerűségnek örvend, amit elsősorban hatalmas csomagtartójának, remek minőségének és kedvező árának köszönhet. A gyár hamarosan piacra dobja a Rapidot, amely tulajdonképpen a jelenlegi Octavia utódjának tekinthető (hajszálnyival kisebb lesz). Főhősünk, a „bátyus” jövőre fog megújulni: egyrészt nagyobb lesz, mint a jelenlegi változat, másrészt jóval drágább is.
Alkalmi vétel
Az alapváltozat a Skoda Octavia 1,4 Active listaára 4,15 millió forint, viszont kifutó modellről lévén szó a márkakereskedések akciós árral csábítanak: így most 3,75 millió forintért juthatunk egy vadonatúj, jól felszerelt 80 lóerős változathoz.
Az 1,4-es benzines természetesen nem egy erőművész, a 0-ról 100-ra például gyorsulnia 14,2 másodpercig tart, ámde a fogyasztásra nem lehet panasz (vegyes használatkor 7-7,5 litert eszik), maga az erőforrás pedig elnyűhetetlen. A szériafelszereltség bőséges, a teljesség igénye nélkül van itt ABS, kipörgésgátló, automatikus légkondi, légzsákok garmadája, aktív fejtámla, elektromos ablak, elektromosan állítható visszapillantó tükrök, CD, rádió.
A fél lakás befér az Octavia csomagterébe
A hátsó ülések mögé 560 liternyi csomag fér, ráadásul a látszat ellenére ötajtós kasztnihoz van szerencsénk, azaz a csomagtérajtóval együtt a hátsó szélvédő is felnyílik. Tehát sokkal könnyebben pakolható, mint a klasszikus limuzinok. Az autó rugózása jól eltalált, kormányzása pontos, az ülések pedig németesen kemények, tehát hosszú utazást követően sem fárad el a hátunk.
A legutóbbi ráncfelvarrás során tovább javítottak a belső tér minőségén, a lámpákat újraszabták, és frissítettek a színválasztékon. Igaz, hogy nem az Octavia a legolcsóbb autó a kategóriájában, de ha mindent összevetünk (minőség, felszereltség, helykínálat), és nem akarunk francia kocsit venni (Renault Fluence) akkor a legjobb ár-érték arányúnak számít.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!