A biztosítótársaságok gyakran süketnek tettetik magukat, ha egészségügyi szolgáltatásokról van szó és egy orvostechnikai eszköz elromlik – olvasható a Reuters cikkében. Azért, hogy mérsékeljék saját költségeiket, a problémás esetek során megpróbálják a felelősséget a gyártókra hárítani. Ha ez sikerül, a gyártók – akik már így is aggódhatnak a gyengébb kereslet és a termékeikre kiszabott új adók miatt – még több költséggel számolhatnak a termékvisszahívások miatt, és több milliárd dolláros költségekkel számolhatnak.
A biztosítók egyre agresszívebbek – vélekedett Mark Fisher, a Rawlings Csoporthoz tartozó Rawlings & Associates elnöke. Mint elmondta: nagyon sok hiba történik az orvostechnikai eszközökkel, sok eset kerül a biztosítókhoz. Fischer társasága és a hozzá hasonló cégek – mint a Trover Solutions csoport – azzal foglalkoznak, hogy a biztosítótársaságok számára nyújtsanak segítséget, hogy megtérüljenek a kifizetéseik a hibásnak vélt követelésekből.
Az elmúlt években több száz orvostechnikai eszközt hívtak vissza, mert attól lehetett tartani, sérülést vagy halált okozhatnak. A Rawlings az egyik legnagyobb iroda, amely az egészségügyi ágazatban felmerülő követelésekkel foglalkozik, és jelenleg több mint harminc, az egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó ügy van náluk, míg tíz éve három ilyen eset jutott egy évre. A biztosítók hajlamosak felkérni a Rawlingsot, amikor egy termék kapcsán több ügy is van.
Dollármilliókat fizettek a hibás implantátumokért
Fisher segített visszaszerezni a pénzt a biztosítók számára a Sulzer Medica hibás csípőprotézisei miatti 2000-es követelésből és a Medtronic részvénytársaság hibás defibrillátorai miatti 2007-es igényekből. A Fidelis-ügyben a Medtronic 221 millió dollárt fizetett 9000 személyi sérülés miatt, melyet a szívbe ültethető defibrillátorok meghibásodott vezetékei okoztak.
Robert Bader, a Trover Solutions vezérigazgatója úgy gondolja, hogy az egészségügyi biztosítók mintegy 80 százaléka a gyártókat kezdi el üldözni a termékek visszahívása ügyében. – A biztosító vagyonkezelői felelőssége, hogy a tagok prémiumait visszaszerezze a gyártótól; ez egy speciális folyamat és sokat ezekből kiszerveznek – mondja Bader.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!