Az első generáció megjelenése óta a Clio hatalmas népszerűségnek örvend, és úgy tűnik, a formatervezők apait-anyait beleadtak az új modell készítésénél. A hatalmas méretű Renault-embléma meghatározza az autó orrészét, és az is különleges megoldás, hogy a fényszórókhoz átlátszó, műanyag búra vezet. A C-oszlop hangsúlyos volta miatt a Clio kifejezetten sportosnak hat, azonban a magas övvonal miatt a kilátás meglehetősen korlátozott, főleg hátrafelé. A belső tér minőségi kidolgozása megfelel a kategória átlagának, a kormány közvetlen, az ülések pedig franciásan puhák, ami rövid távon kellemes, hosszú utakon viszont könnyebben elfárad tőle a hát.
Nagyobb, mégis könnyebb
Az új Clio elődjénél 3,5 centiméterrel hosszabb (4,06 méter), 45 milliméterrel alacsonyabb (1,45 méter) és 24 milliméterrel szélesebb (1,73 méter), módosított padlólemezének tengelytávja pedig három centit nőtt (2,6 méter). Ennek ellenére, az ultramodern acélváznak hála az előző generációhoz képest száz kilogrammot csökkent a gépjármű tömege, az 1,2 literes alapmotorral például csak 980 kilogrammot nyom.
A Clio belül is nagyobb lett, gyakorlatilag felveszi a versenyt a 10 évvel ezelőtt piacra dobott alsó-középkategóriás járgányokkal. Nemcsak elől, hanem hátul is kényelmesen elfér két felnőtt, ugyanis a tető lejtését direkt nem vitték túlzásba a tervezők. A belső tárolóhelyek tekintetében két literrel többel gazdálkodhatnak az utasok, mint az elődnél. A kesztyűtartó simán elnyel egy másfél literes palackot, a lehajtható könyöktámaszba is pakolhatunk, emellett mindenkinek jut pohártartó. A csomagtartó 300 literes, ez 12 literrel több, mint az előző generációé.
Szenzációs a benzines turbó, de drága
A motorok közül a 900 köbcentis, 90 lóerős benzines turbómotor tűnik a legizgalmasabbnak, ezzel ugyanis 182 kilométeres végsebességre képes a francia gépjármű, miközben vegyes fogyasztásnak mindössze 4,5 litert ad meg a gyártó. Ezt persze nem kell elhinni, de ha 1-1,5 litert rászámolunk, még akkor is a dízelek szintjén mozog a fogyasztás. Apró gond ezzel a motorváltozattal, hogy a legolcsóbb kivitele is 3,63 millió forintba kerül, így kis hazánkban gyaníthatóan nem ez a modell lesz a sztár. Az 1,2 literes szívó benzinessel az alapár 2,99 millió forint, de ebben nincs benne a légkondi, így érdemes beruházni az eggyel nagyobb Expression kivitelre, ami 3,29 millióba kerül, és a légkondi mellett beépített navigációs rendszert is kapunk, 7 colos kijelzővel. Ezzel az 1,2-es erőforrással természetesen nem leszünk az autópályák ördögei (0-ról 100-ra 15,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 167 km/óra), de a forgalom ritmusát gond nélkül felvehetjük, a vegyes átlagfogyasztás pedig 5,5 liter, ami a valóságban gyaníthatóan inkább 6,5 liter körül alakul.
Az új Clio teljesen személyre szabható
Hét különböző színű belső tér közül választhatunk, könnyűfém felnikkel dobhatjuk fel a külső megjelenést, emellett tető- és oldalmatricákat kérhetünk az autóhoz. Ezek persze mind növelik a vételárat, így jól gondoljuk meg, mennyit ér nekünk az egyediség.