A garanciaidőt figyelembe véve a dél-koreai cégek lépéselőnyre tettek szert, erről a 7 év garancia – mit jelent autós nyelven? című cikkből tudhatnak meg többet. Persze önmagában a hosszú garanciaidő nem jelent automatikus sikert, a német gyártmányok még mindig hatalmas népszerűségnek örvendenek hazánkban, és a minőséget figyelembe véve nem alaptalanul. Ki ne hallotta volna a kifejezést: Opel, ami sosem kop el...
Mit kínál az Opel, a Ford, és a Volkswagen-csoport?
Szavatosság az autóiparban
A szavatosság nem ugyanaz, mint a jótállás, bár sok tekintetben megegyezik azzal. A jótállással együtt kezdődik, és nem tartós cikkekre is érvényes. A garancia leteltével lesz igazán fontos, ugyanis tartós cikkeknél három év az ideje. Viszont míg a jótállásnál fogyasztóként nincs bizonyítási kötelezettségünk, a szavatosságnál igen: a jótállás elmúlta utáni első hat hónapban még a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék hibátlan volt a vásárláskor, hat hónap elteltével már a vevő dolga, hogy ugyanennek az ellenkezőjét bizonyítsa. A termék szavatossági ideje annyival nő, amennyi ideig a fogyasztó nem tudta használni a terméket, és újrakezdődik a kicserélt elemre vonatkozóan.
Az Opel kétéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát ad, és magában foglalja az Opel országúti segélyszolgálatot is, ami gyakorlatilag egy assistance-szolgáltatást jelent.
A Ford 2011. október 3-át követően gyártott minden személygépkocsira 2 év alapgaranciát + 3 év hajtáslánc-garanciát vállal, amely a következő egységekre terjed ki: motor, sebességváltó, hajtáslánc.
Itt modellenként eltérő a kilométer-korlátozás:
- 100 000 km: Fiesta, Fusion, Galaxy, Ka, Kuga, C-Max, S-Max
- 50 000 km: Focus, Mondeo
A Volkswagen-csoport mindegyik márkájánál négyéves garanciát kapunk. Az Audinál CarLife Plus, a Volkswagennél és a Seatnál Garancia4, a Skodánál pedig Gmax a neve a szolgáltatásnak. A négy év úgy jön össze, hogy a hazai importőr a hagyományos, két év kilométer-korlátozás nélküli jótállást további két évvel terjeszti ki, kétszázezres futásteljesítményig. Az Opelhez és a Fordhoz hasonlóan ennek is az a feltétele, hogy mindig a márkaszervizt látogassuk.
Német prémiummárkák garanciái
A Mercedes-Benz is kétéves, kilométer-korlátozás nélküli garanciát ad, ami havidíjas szerződéssel meghosszabbítható. A havidíj futástól és időtartamtól függ. A Mercedesekhez egyedülálló módon harminc év átrozsdásodási garanciát vállalnak. Ennek is feltétele a márkaszervizben történő rendszeres átvizsgálás és karbantartás, márpedig gyaníthatóan kevés olyan tulajdonos lesz, aki a 29 éves Mercijét is márkaszervizbe viszi.
A BMW meghosszabbítható garanciaidőt kínál. A két év kilométer-korlátozás nélkül jár, azon felül meghosszabbított jótállást vásárolhatunk. Ennél érdekesebb az úgynevezett BSI-szolgáltatás, ami benne van az összes új BMW alapárában, és a következőket tartalmazza: öt évig vagy százezer kilométerig a kötelező karbantartásokat (olaj, mindenféle szűrő, fékfolyadék, gyújtógyertyák, átvizsgálások) a gyártó fizeti.
Fejlesztett változata a BSI Plus, amelybe már egyes kopó-forgó alkatrészek (fékbetétek és -tárcsák, kuplungtárcsa, ablaktörlőlapátok) is beletartoznak, ám ezt nem biztos, hogy érdemes megvásárolni, ugyanis a BSI Plus motorizáltságtól függően akár 500 000 forintba is kerülhet.
Sorozatunk utolsó részében a japán gyártmányokat vesszük górcső alá.