Ferruccio Lamborghini 1916. április 28-án született a Ferrara közelében fekvő Centóban. A parasztcsaládból származó, a gépek iránt érdeklődő Lamborghini már kiskorában apja traktorát bütykölte. Gépészmérnöknek tanult, a második világháború idején a légierőnél szolgált karbantartóként, 1945-ben hadifogságba esett, és csak a következő évben tért haza. Ekkor kis javítóműhelyt nyitott, majd traktorok gyártásába kezdett, és az 1950-es évek végére a Lamborghini Trattori céget Olaszország egyik neves üzemévé fejlesztette.
Életvidám ember volt, aki egyszerre három gyönyörű titkárnőt foglalkoztatott az irodájában, és mindig huncut, hamiskás mosollyal adózott szépségüknek. Csak akkor komorodott el, amikor a Bologna környéki utakon száguldozva Ferrarijának kuplungja makacskodott, és ő megdöbbenve fedezte fel, hogy az alkatrész szinte teljesen megegyezik azzal, amit ő a traktoraiban használ.
A dolgot megelégelve egy új tengelykapcsoló rajzát tette le Enzo Ferrari asztalára, de az akkor már legendás konstruktőr nem vette jó néven, hogy pont egy traktorokat és olajkályhákat gyártó iparos tart neki előadást. Kissé ingerülten távozásra szólította fel, és azt tanácsolta neki, hogy foglalkozzon inkább mezőgazdasági járműveivel.
A vérig sértett Lamborghini nemes bosszút forralt, és elhatározta: csak azért is megmutatja, hogyan kell igazi sportkocsit gyártani. Szakembereket toborzott, és 1963-ra elkészítette első modelljét, az orrmotoros 350 GT-t. Az újdonság első nekifutásra egyenértékűnek bizonyult a neves rivális, a Ferrari termékeivel, de ez nem volt elég a vállalkozó kedvű járműgyártónak, csupán inspirációt adott a folytatáshoz.
A fiatal sportkocsimárka újabb fejlesztése, a P400 1965-ben a Torinói Autószalonon debütált. A középmotoros sportkocsialváz különlegessége az volt, hogy a 12 hengeres motor nem helypazarló módon hosszában, hanem keresztben helyezkedett el. Nem is maradt el a hatás: sorra jelentkeztek Lamborghininél a neves olasz karosszériaépítő cégek, jelezvén, szívesen elkészítenék a guruló alváz lemezköntösét.