Havonta egymilliárd látogatója van a YouTube-nak – jelentette be szerdán a videómegosztó portál. A 2005-ben indított közösségi oldal mára a globális média egyik legbefolyásosabb online szereplőjévé nőtte ki magát. A portált csak a Facebook előzte meg a látogatottságban, amely már öt hónapja jelezte, hogy havi egymilliárd felhasználónál jár.
A YouTube-ot 2006-ban 1,76 milliárd dollárért vásárolta meg a Google keresőóriás, akkoriban a videómegosztónak a becslések szerint világszerte mintegy 50 millió felhasználója volt. 2011 vége óta a portál jelentős változáson esett át, a csatornás struktúrájú rendszer több lehetőséget nyújt a célzott reklámok elhelyezésére. Tavaly százmillió dollárból 96 csatorna felfuttatását finanszírozták. A növekedés serkentésére nagynevű hollywoodi producereket és rendezőket is megnyertek. A vállalat később bejelentette, hogy további 200 millió dollárt fordít a csatornák piacosítására és nézőszámuk növelésére.
A szerdai sajtótájékoztatón azonban Robert Kyncl alelnök elismerte, hogy az új stratégia egyelőre nem működik olyan jól, mint remélték. „Minden évben okosabbak leszünk” – válaszolta kitérően arra a kérdésre, hogy kifizetődő-e a vállalkozás. Ezentúl azokat a csatornákat támogatják, amelyek már bizonyították, hogy maguk is képesek megteremteni a saját közönségüket – hangsúlyozta a YouTube alelnöke.