Mobil-előfizetés: eléri a világnépesség számát

A mobiltelefon-előfizetések száma a jövő év elejére átlépheti a hétmilliárdot, a világnépesség számát.

kn
2013. 03. 01. 9:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A mobiltelefon-előfizetések száma a jövő év elejére átlépheti a hétmilliárdot, a világnépesség számát – jósolta csütörtökön közzétett jelentésében a Nemzetközi Távközlési Egyesület (IUT). A genfi székhelyű szervezet megítélése szerint a friss adatok azt mutatják, hogy továbbra is erős és folyamatos a kereslet az információs és kommunikációs technológiai szolgáltatások iránt, amit leginkább a széles sávú internet árának szakadatlan esése ösztönöz.

A piaci bővülés motorja elsősorban Ázsia, a földrészre esik a mobil-előfizetések több mint fele. Az IUT honlapján közzétett jelentés szerint a mobilpenetráció 2013 végére 96 százalékos lesz globális szinten, ezen belül a fejlett országokban 128 százalékon áll majd a mutató, a fejlődőkben pedig 89-en.

Az egyesület becslése alapján az idén 2,6 milliárdra emelkedik az internetet használók száma. A fejlődő világban azonban korlátozott – 31 százalékos – marad az internet-hozzáférés elterjedtsége, míg a fejlett országokban a lakosság 77 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal az év végére. Az IUT most először vizsgálta az internetezők „nemi” összetételét: kimutatása szerint globális szinten 1,3 milliárd nő – a nők 37 százaléka – veszi igénybe az internet szolgáltatásait, míg a férfiak közül 1,5 milliárdan (41 százalék). Az internetpenetráció Európában a legmagasabb szintű (75 százalékos), míg az ázsiai–csendes-óceáni térségben 32 százalékos a világhálót elérők aránya, Afrikában pedig csupán 16 százalékos.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.