1989- 90 tájékán a General Motors azzal a nem titkolt szándékkal nyitott a kelet-európai blokk felé, hogy a megnövekedett gyártási igényeket költséghatékonyan tudja kielégíteni. A magyar kormánnyal történt tárgyalások gyümölcseként 1990 júliusában szerződést kötött a General Motors és a Rába gépgyár. 1992-ben Szentgotthárdon megnyílt – a keleti blokkban elsőként – Európa legmodernebb autógyára.
Az ország egyik legjobban fizető munkahelyének fő csapásvonala az Opel Kadett F sorozatát követő Astra volt, aminek első darabjával Antall József gördült le a szállítószalagról (ez a kocsi a mai napig látható a Közlekedési múzeumban). A modellt, amit ötféle karosszériával gyártottak, egymillió forintos áron vásárolhatták meg az érdeklődők, ami az átlag tizenötezer forintos havi fizetés tükrében elég borsos árnak bizonyult.
A szentgotthárdi gyár dolgozóinak felkészültségét még maga a General Motors igazgatója, Jack Smith is dicsérte, miszerint az egész világon itt vannak a legjobban képzett szakemberek. Az állítás mögött az az egyszerű tény áll, hogy amíg más Opel-gyárakban betanított munkaerőt alkalmaztak, addig a Magyarországon szerződtetett munkaerő magasan képzett volt, a túlkínálat miatt a cég a legjobban képzett szakembereket tudta kiválogatni, és a hazai átlag felett fizetni.
A magyar összeszerelésű Opelt egészen 1998-ig gyártották, a sorozat leállításáig több mint nyolcvanezer darab gördült le a gyár futószalagjáról. A Hír TV Retrográd című műsorának felvételén Balázs Viktor autós szakújságíró, és Dános András a GM Magyarország kommunikációs igazgatója emlékeznek a gyár indulásáról.