Idén is a Facebook a legnépszerűbb közösségi portál, a megkérdezettek 91%-a tagja az oldalnak. Az eddigi években tapasztalt rohamos növekedés azonban megállt, s mind a regisztrált, mind az aktív tagok körében néhány százalékos csökkenést figyelhetünk meg az előző évhez képest. Más közösségi oldalakkal szemben erőssége, hogy tagjainak döntő többsége aktív felhasználó, hiszen a válaszadók 86%-a nyilatkozott úgy, hogy látogatja is a Facebookot.
Az Iwiw aktív tagjainak aránya tavaly óta 15százalékkal csökkent a megkérdezettek körében, míg a MyVIP-esek közt az aktív és a regisztrált tagok aránya felére csökkent egy év alatt. A Google+-ra egyre többen regisztrálnak, azonban egyelőre még nem használják aktívan az oldalt. A Twittert ugyan még mindig kevesen használják, azonban népszerűsége nőtt az elmúlt évben, ráadásul az aktív és a regisztrált tagok aránya tavalyhoz képest kétszeresére nőtt. A vizsgált szájtok közül ugyan még mindig a LinkedIn a legkevésbé elterjedt, azonban a tagok aránya itt is nőtt.
A közösségi oldalak demográfiai összetételét vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy a Facebook regisztrált és aktív tagjainak összetétele nem tér el érdemben az átlagos közösségi média használók összetételétől, míg az aktív Iwiw tagok körében az átlagnál magasabb az idősebbek (40-64 évesek) és a nők aránya. A Google+-ra az átlagosnál több budapesti regisztrál, az aktív Twitterezők pedig jellemzően 18-29 évesek. A LinkedInt leginkább budapestiek használják, s mivel szakmai jellegű portál, regisztráltjainak körében túlnyomó többségben diplomások találhatók.
Sokan regisztráltak több közösségi oldalra is, tavalyhoz képest nőtt azok aránya, akik akár 4-6 közösségi portálnak is tagjai. A kutatás résztvevőinek többsége azonban jellemzően két-három közösségi oldalon rendelkezik profillal. A kereszthasználatot vizsgálva azt látjuk, hogy a Google+ és a Twitter tagjai legnagyobb arányban a LinkedIn felhasználók köréből kerülnek ki.
Az oldalhasználati szokások vizsgálatából kiderül, hogy a válaszadók több, mint kétharmada (74%) naponta használja valamely közösségi oldalt. Egyre többen munkaidőben is látogatják ezeket az oldalakat, s szintén egyre magasabb azok aránya, akik gyakrabban küldenek üzenetet e portálokról, mint e-mail fiókjukból (36%). A megkérdezettek 12 százaléka nyilatkozott úgy, hogy üzleti célokra is használja ezeket az „eszközöket”. Vannak azonban olyanok is, akiknek közömbös a közösségi média, arányuk az előző évben mért 13 százalékról 16 százalékra nőtt.