Ezért visz tévútra a Facebook

A barátok online viselkedése befolyásolja a kortársaik magatartását – erre jutott egy kutatás.

kn
2013. 09. 05. 13:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Journal of Adolescent Health című szaklap legutóbbi számában közzétett kutatás azt mutatta ki, hogy a Facebookon és a MySpace-en dohányzó vagy alkoholt fogyasztó barátaik fotóit nézegető tinédzserek hajlamosabbak maguk is inni vagy rágyújtani.

„Arra az eredményre jutottunk, hogy a serdülőket erősen befolyásolhatják barátaik közösségi oldalakon közzétett fotói. Tudomásunk szerint ez az első vizsgálat, amely analitikus módszerekkel tanulmányozta a közösségi portálokat azzal a céllal, hogy meghatározzuk, a serdülők online tevékenysége hogyan befolyásolja az alkoholfogyasztást és a dohányzást” – magyarázta Thomas Valente, a Dél-kaliforniai Egyetem orvosi karának kutatója, a tanulmány szerzője.

Valente és kutatócsoportja 1563 diák viselkedését tanulmányozta 2010 októbere és 2011 áprilisa között, mindannyian ugyanabba a középiskolába jártak.

A kutatók felfedezték, hogy például a közösségi hálón jelen lévő baráti kör nagysága nem befolyásolta az egészségre ártalmas szokások kialakulását. Ezzel szemben a „barátaikat” erősen illuminált állapotban vagy bulizás közben ábrázoló képek, úgy tűnik, alkoholfogyasztásra és cigarettázásra ösztönözték a serdülőket.

„Ez arra utal, hogy a barátok online viselkedése valószínűleg befolyásolja a kortársaik magatartását. Ha figyelembe vesszük, hogy a 12–17 éves amerikai gyerekek 95 százaléka mindennap felmegy a világhálóra, és 80 százalékuk a közösségi hálókat használja a kommunikációra, akkor ez a tényező igen fontos lehet” – hangsúlyozta a másik szerző, Grace Hung.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.