A videomegosztó portál a DreamWorks Animation csapatával szövetkezett a legfontosabb – felkapott vagy még felfedezésre váró – új tartalmakat kiemelő napi összeállítás elkészítésére.
„Egy világítótorony a végtelen tengerében” – jellemezte az új projektet Jeffrey Katzenberg, a Dreamworks Animation vezérigazgatója.
Percenként mintegy százórányi új videót töltenek fel a YouTube-ra. A YouTube Nation csapata ezen az egyszerű halandó számára áttekinthetetlen mennyiségen fogja átrágni magát, hogy a legnépszerűbb tartalmak mellett megtalálja azokat is, amelyeknél csak idő kérdése, hogy elterjedjenek a neten.
A válogatás nem csupán algoritmusok és elemzések segítségével készül – hangsúlyozza Katzenberg. „Nem csak azt akarják tudni az emberek, hogy mi a legnézettebb. Amit igazán tudni akarnak az az, hogy mi lesz a legnézettebb?”
A YouTube Nation ötperces kiadásait hétköznaponként keleti parti idő szerint este 9-kor, közép-európai idő szerint hajnali 3-kor teszik fel a videomegosztóra. A műsorhoz természetesen linkek és lejátszási listák is kapcsolódnak, így a felhasználók behatóbban is megismerkedhetnek az ajánlott videókkal. Jeffrey Katzenberg szerint a YouTube Nation öt percére egy órányi vagy annál is több tartalom jut majd.
A célközönség elsősorban a 18-30 évesek csoportja, illetve azok az alkalmi nézők, akik szeretnének rendszeres felhasználókká válni.
A kedden induló műsor azonban csak a kezdet. A tervek szerint két hónapon belül egy második napi kiadással bővülhet a projekt, majd az év közepétől több mint egy tucat tematikus válogatással – például sport-, hír- és zenei kiadással – színesítik a kínálatot.