A GM közlése szerint 1,6 millió régebbi autót a gyújtáskapcsoló meghibásodása miatt hívnak vissza, 1,5 millió újabb gyártású tehergépkocsit, sport és luxusautót pedig különböző meghibásodások miatt ellenőriznek le három lépésben.
A gyártó vezetőségének hétfői közleménye szerint megkettőzik a munka ütemét, hogy gyorsan befejeződjenek a felülvizsgálatok. A konszern hangsúlyozza, hogy az ügyfelei biztonságát és elégedettségét tartja a legfontosabbnak, és belső eljárást kezd, hogy feltárja, miért húzódott el ennyire a problémák megválaszolása. A GM utóbbival arra utalt, hogy számos kritika érte, amiért csak nemrég kezdett el foglalkozni a gyújtáskapcsolókkal, pedig már 2001-ben is voltak hírek a hibás működésről. A General Motors lassú reagálása miatt már az amerikai kormányzat és a kongresszus is vizsgálódni kezdett.
A gyújtáskapcsolók meghibásodása a GM adatai szerint 34 autóbalesethez vezettek, és 12 ember halálát okozták. Civil szervezetek további információk feltárását követelik, mert szerintük ennél jóval több haláleset volt, de nincsenek róluk nyilvános beszámolók.