Baj van a GM gyártotta autók kormányával

A szervókormány meghibásodása miatt a General Motors újabb 1,5 millió autót hívott vissza.

KG
2014. 04. 01. 8:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezzel a legújabb visszahívási körben 6 millió 260 ezerre emelkedett azoknak a gépjárműveknek a száma, amelyeket a GM az év eleje óta visszahívni kényszerült. Az újonnan visszahívott hat modell közül három egyébként benne van abban a korábban visszahívott 2,6 millióban, amelyek gyújtáskapcsoló-hibái 2003 és 2007 között 13 halálesetet okoztak. A gyártó által újonnan visszarendelt autók közül 1,3 milliónak amerikai a tulajdonosa.

A GM-visszahívások a Chevrolet Malibu (2004–2009), a Chevrolet Maxx (2004–2006), a Chevrolet HHR (2009–2010), a Chevrolet Cobalt (2010), a Saturn Aura (2008–2009), a Saturn Ion (2004–2007) és a Pontiac G6 (2005–2006, 2008–2009) modelleket érintik.

A legújabban visszahívott GM-autók hibája miatt az autó hirtelen kézi kormányzásra válthat vissza, ami megnehezíti az irányítást. A visszahívások 2014 első negyedévében mintegy 750 millió dollár pluszköltséget okoztak a gyártónak.

A GM kevesebb autót hívott vissza, mint a Toyota 2009 és 2011 között, és a halálesetek száma is alacsonyabb, az ügy jogi értelemben mégis precedens nélkül áll. A Nemzeti Autópálya Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) ugyanis, noha tudott a gyújtáskapcsoló és a ki nem nyíló légzsákok hibájáról, nem indított vizsgálatot, az autókat gyártó General Motors Corporation pedig a pénzügyi válság idején csődbe jutott, és helyében egy „új” cég, a General Motors Company jött létre.

David Friedmannak, az NHTSA megbízott igazgatójának és Mary Barrának, a GM vezérigazgatójának kedden képviselőházi albizottsági meghallgatáson kell megjelennie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.