A közösségi médiának legalább akkora „beszippantó” ereje van, mint annak idején a mobiltelefonok megjelenésének, elterjedésének. A 90-es évek derekán még mindenki ódzkodott tőle, és féltette a magánszféráját, majd rövid időn belül elterjedt az egész világon, és most már ott tartunk, hogy például Magyarországon a mobil-előfizetések száma közel 12 millió, tehát meghaladja az állampolgárok számát.
A közösségi médiával is pontosan ez történik. Eleinte a magyar változattal, a(z i)WiW-vel ismerkedtünk, majd mire igazán felfutott volna a regisztrált látogatók száma, nálunk is megjelent a Facebook, és pillanatok alatt átvette a hatalmat. A Social Daily adatai szerint 2014 márciusában az aktív felhasználók száma Magyarország területén elérte a 4 800 000 főt!
A felhasználói kultúrát tekintve talán mostanában fejezzük be az óvodát, és lépünk iskolás korba. Persze még mindig sokan vannak, akik oda nem illő tartalommal zargatják saját ismerőseiket, és valamilyen oknál fogva úgy viselkednek, mintha védené őket a névtelenség burka. Elég csak azokra az esetekre gondolni, mikor valaki a saját munkahelyével kapcsolatos negatív véleményének ad hangot, aztán csodálkozik rajta, hogy másnap kézhez kapja a felmondólevelet. Ugyanilyen hiba a politikai meggyőződés szélsőséges hangoztatása is, hiszen manapság a komolyabb cégek a munkára jelentkezők Facebook-tevékenységét is górcső alá veszik, így minden egyes like-kal, véleménnyel, és poszttal magunkról állítunk ki bizonyítványt.
A felhasználói viselkedéshez hasonlóan természetesen változik maga a közösségi média is, hiszen a termékforgalmazó cégek hatalmas potenciált látnak ebben a felületben, emellett a technikai fejlődéssel párhuzamosan nő a lehetőségek tárháza. Nézzük meg, hogy a szakemberek véleménye szerint milyen változásokra számíthatunk a közeljövőben!
Ebben az írásban főleg a Facebookot említjük, mint piacvezető közösségi oldalt, de természetesen ott nyomul a Twitter, a LinkedIn, a Google+ is, csak hogy a nagyobbakról ejtsünk szót. Azonban biztosra vehetjük, hogy Mark Zuckerberg cége a közeljövőben is ott lesz a topon, mert már-már felfoghatatlan anyagi és szellemi forrással rendelkezik, és folyamatosan keresi a fejlődés útját.