A magyar családok életében kiemelkedő szerepet kap a Facebook

Az egyik nagy gyártó hazánkban is elkészíttette a Techonomic Index elnevezésű reprezentatív felmérését, amelyben arra voltak kíváncsiak, hogy mennyi technológiai eszköz van a birtokunkban, és ezek milyen hatással vannak a családokra.

droppabela
2014. 07. 24. 4:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem meglepő módon kiderült, hogy rengeteg kütyünk van, és ezekre jó sokat költünk, a legutóbbi negyedévben átlagosan 55 194 forintot. A könnyebb átláthatóság érdekében az Androbit az alábbiak szerint összesítette a kutatás legérdekesebb eredményeit.

 

– A megkérdezettek csaknem kétharmada (66 százalék) úgy gondolja, hogy a technológiai újdonságok közelebb hozták őket családjukhoz. A válaszadók több mint fele szerint a mobiltechnológiának köszönhetően sokkal többet beszél a közvetlen családjával, és ezáltal jobban meg is értik egymást.

– A családi kapcsolatok tekintetében elmondható, hogy szorosnak tekinthetők, annak ellenére, hogy a válaszadók csaknem kétharmada (64 százalék) nem ugyanabban a helységben él, mint a többi közeli családtag.

– Elgondolkodtató adat, hogy míg Európában csak a megkérdezettek 28 százaléka gondolja úgy, a Facebook (vagy az általuk leginkább használt közösségi oldal) révén könnyebben megérteti magát a családtagjaival, Magyarországon ez az érték kiugróan magas, 78 százalék.

– Érdekesség, hogy a technológiát nemcsak kapcsolatteremtésben, de sajnos a kapcsolat lezárásában is igénybe veszik, 14-ből egy ember (7 százalék) ugyanis SMS-ben szakít partnerével.

– A válaszadók kicsit több mint egyharmada (36 százaléka) két tévével rendelkezik, minden ötödik embernek pedig három tévé található otthonában. A válaszadók között a mobiltelefon és a táblagép a legnépszerűbb, 10-ből két ember a következő három hónapban tervezi is egy új készülék beszerzését.

– Úgy látszik, a gyártók folyamatos méret- és súlycsökkentése sem alaptalan, ugyanis a táblagépet vásárlók 15 százaléka, a digitális fényképezőgépet vásárlók 12 százaléka azért vásárolt új készüléket, mert kisebb és könnyebb kütyüre vágyott.

– A legtöbben (32 százalék) azért szeretnének táblagépet venni, mert látták azt egy ismerősüknél, míg a digitális kameránál az új funkciók vagy egy nagyobb személyes esemény közeledte adja az apropót.

A felmérést az Ipsos MORI független piackutatói végezték 2014. április 14. és 28. között Európa-szerte, országonként 1000 válaszadó bevonásával. A kutatásban a 18–65 éves korosztály vett részt.

Hasonló cikkeket olvashat az Androbit oldalain.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.