Nem meglepő módon kiderült, hogy rengeteg kütyünk van, és ezekre jó sokat költünk, a legutóbbi negyedévben átlagosan 55 194 forintot. A könnyebb átláthatóság érdekében az Androbit az alábbiak szerint összesítette a kutatás legérdekesebb eredményeit.
– A megkérdezettek csaknem kétharmada (66 százalék) úgy gondolja, hogy a technológiai újdonságok közelebb hozták őket családjukhoz. A válaszadók több mint fele szerint a mobiltechnológiának köszönhetően sokkal többet beszél a közvetlen családjával, és ezáltal jobban meg is értik egymást.
– A családi kapcsolatok tekintetében elmondható, hogy szorosnak tekinthetők, annak ellenére, hogy a válaszadók csaknem kétharmada (64 százalék) nem ugyanabban a helységben él, mint a többi közeli családtag.
– Elgondolkodtató adat, hogy míg Európában csak a megkérdezettek 28 százaléka gondolja úgy, a Facebook (vagy az általuk leginkább használt közösségi oldal) révén könnyebben megérteti magát a családtagjaival, Magyarországon ez az érték kiugróan magas, 78 százalék.
– Érdekesség, hogy a technológiát nemcsak kapcsolatteremtésben, de sajnos a kapcsolat lezárásában is igénybe veszik, 14-ből egy ember (7 százalék) ugyanis SMS-ben szakít partnerével.
– A válaszadók kicsit több mint egyharmada (36 százaléka) két tévével rendelkezik, minden ötödik embernek pedig három tévé található otthonában. A válaszadók között a mobiltelefon és a táblagép a legnépszerűbb, 10-ből két ember a következő három hónapban tervezi is egy új készülék beszerzését.
– Úgy látszik, a gyártók folyamatos méret- és súlycsökkentése sem alaptalan, ugyanis a táblagépet vásárlók 15 százaléka, a digitális fényképezőgépet vásárlók 12 százaléka azért vásárolt új készüléket, mert kisebb és könnyebb kütyüre vágyott.
– A legtöbben (32 százalék) azért szeretnének táblagépet venni, mert látták azt egy ismerősüknél, míg a digitális kameránál az új funkciók vagy egy nagyobb személyes esemény közeledte adja az apropót.
A felmérést az Ipsos MORI független piackutatói végezték 2014. április 14. és 28. között Európa-szerte, országonként 1000 válaszadó bevonásával. A kutatásban a 18–65 éves korosztály vett részt.
Hasonló cikkeket olvashat az Androbit oldalain.