A Tesla jelenleg a prémiumkategóriás Model S-t gyártja, idén mutatja be és viszi piacra a Model X szabadidő-autót, amely kategóriájában nagyjából az Audi Q7-nek felel meg. A harmadik elektromos hajtású Tesla egy „elérhető árú” középkategóriás kocsi lesz.
„Eredetileg E-nek neveztük volna az autót, de a Ford beperelt minket azzal, hogy övé az elnevezés. Az újdonságot így Hármas Modellnek fogjuk nevezni, és három vonással jelöljük” – mondta Elon Musk.
A Model III teljesen új technológiai platformra épül majd, nem az S és az X módosított verziója lesz. A technológiát a gyártó brit fejlesztési igazgatója, az Aston Martintól átigazolt Chris Porritt irányításával fejlesztik. A Tesla egy kutató-fejlesztő központot is létesít Nagy-Britanniában, ami fontos szerepet játszik majd a Model III-projektben is.
Az új típus mintegy 20 százalékkal lesz kisebb az S-nél, mérete nagyjából a 3-as BMW-ével egyezik meg. Nagy-Britanniában várhatóan mintegy 30 ezer fontért árulják majd. Az épülő Gigafactory gyárban készülő akkumulátorral a hatótávolsága több mint 320 kilométer lesz.
Természetesen az új modellel is idénybe lehet majd venni a gyártó ingyenes Supercharger töltőállomás-hálózatát, amely Elon Musk ígérete szerint már 2015-től lehetővé teszi, hogy a Tesla-tulajdonosok keresztül-kasul beautózzák Nagy-Britanniát. A vállalat idén mintegy 35 ezer gépkocsit tervez értékesíteni világszerte. A vezérigazgató várakozásai szerint a Model III megjelenésével az évtized végére az eladási adatok már hatjegyűek lesznek.
Elon Musk a brit lapnak egyúttal bejelentette azt is, hogy a Tesla legelső modellje, a Lotus Elise szerkezeti elemeire épített Roadster új akkumulátoregységet fog kapni, amely 640 kilométerre növeli a hatótávot.