Kiváltságokat kaphatnak az elektromos autók

Ingyenes parkolás, buszsávhasználati jog és sok egyéb kiváltság illetheti meg hamarosan az elektromos hajtású autókat Németországban a kormány formálódó terve szerint.

2014. 08. 04. 17:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című lap hétfői beszámolója szerint a közlekedési minisztérium és a környezetvédelmi tárca javaslatot készített az elektromos hajtású autók népszerűségének növelésére, és a tervezet még a nyáron a kormány elé kerül, az új szabályokat pedig várhatóan 2015 februárjában vezetik be. A nagykoalíció pártjai – a konzervatív CDU/CSU pártszövetség és a szociáldemokrata SPD – a tavaly őszi kormányalakítási tárgyalásokon abban egyeztek meg, hogy az elektromos kocsik terjedését nem anyagi ösztönzőkkel, hanem a használat megkönnyítésével serkentik. Ennek alapján a tervezet a közlekedési szabályok módosítását irányozza elő. Egyebek között azt tartalmazza, hogy az illetékes tartományi hatóságok az elektromos autók számára ingyenes parkolóhelyeket jelölhetnek ki, engedélyezhetik a buszsávok használatát, és felmentést adhatnak a zajvédelmi vagy levegőtisztaság-védelmi célból elrendelt behajtási tilalom vagy forgalomkorlátozás alól.

A német autóipari szövetség (VDA) – amely régóta szorgalmaz ilyen kiváltságokat, és adókedvezményeket is sürget a céges autóként használt elektromos gépkocsikra – alapvetően elégedett a javaslattal, de elnöke kételkedik abban, hogy a hatóságok élnek is az új lehetőségekkel. A könnyítések „mind benne lesznek a törvényben, de az önkormányzatok csak a töredékét vezetik majd be” – mondta Matthias Wissmann a lapnak.

A tömegközlekedési vállalatok nem örülnek a tervnek, egyebek között attól tartanak, hogy a buszsávokat elözönlő elektromos kocsik csökkentik a közösségi közlekedés előnyét az autós közlekedéssel szemben. A főleg városi közlekedésre használt elektromos autónak „két fő hátránya van: szabad sáv kell neki és szabad parkolóhely, nálunk Berlinben viszont mindkettőből hiány van” – mondta Sigrid Nikutta, a berlini tömegközlekedési vállalat (BVG) igazgatótanácsának elnöke.

A kormány terve azt a célt szolgálja, hogy az elektromos autók száma 2020-ra elérje az egymilliót az országban. Jelenleg csupán 12 ezer elektromos hajtású és 85 ezer hibrid kocsit tartanak forgalomban, ami a 43,9 milliós gépkocsiállomány mindössze 1,6 százaléka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.