83 millió ügyfél adatait lopták el a kibertámadásban

A legnagyobb tőkéjű amerikai bank, a JP Morgan Chase & Co. elleni kibertámadás során mintegy 83 millió ügyfél adatait lopták el – közölte a bank.

UDM
2014. 10. 03. 14:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nyár elején indított és a bank által augusztus közepén felfedezett támadásban az ügyfelek nevét, címét, telefonszámát és e-mail címét lopták el kiberbűnözők a pénzintézet szervereiről.

A New York-i székhelyű bankház szerint nincs arra bizonyíték, hogy számlaszámokat, jelszavakat, társadalombiztosítási azonosító számokat vagy születési dátumokat is megkaparintottak volna az elkövetők. A bank hozzátette: nem érzékeltek „szokatlan csalásra utaló magatartást” az adatlopáshoz köthetően. A pénzintézet azt is közölte: az ügyfelek nem vonhatók felelősségre a jogtalanul végrehajtott tranzakciókért, ha azonnal értesítik róla a bankot.

„Ez az ügy felér egy pofonnal az amerikai pénzügyi rendszer számára” – mondta egy biztonsági szakértő, utalva arra, hogy a bankoknak kivételesen biztonságos, erődszerű informatikai védelmi rendszerekkel kellene rendelkezniük a támadások ellen.

„Mind ez idáig úgy gondoltuk, hogy csak a gyenge biztonsági rendszerrel rendelkező vállalatokat érnek hasonló támadások” – vélekedett egy másik szakértő, hozzátéve: „rá kell jönni, hogy megtört a biztonság fundamentális jellege”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.