A Financial Times értesülései szerint a Facebook hamarosan olyan vállalati megoldásokkal állhat elő, amivel a LinkedIn, a Google és a Microsoft által uralt piacra kíván betörni – számolt be róla az Androbit.
A Facebook at Work nevű fejlesztésről eddig annyit tudni, hogy nagyjából egy évvel ezelőtt indították el és néhány cégnél már aktívan tesztelik. Koncepcióját tekintve nem sokban tér el a hagyományos Facebooktól, megtalálható benne a (munkával kapcsolatos infókat tartalmazó) hírfolyam, a személyestől elszeparált dolgozói profil és az összes többi szolgáltatás, amit már mindenki ismer, viszont a felhasználók itt csoportmunkára, virtuális irodai munkavégzésre, dokumentumszerkesztésre és az ezekhez köthető megoldások használatára kapnak lehetőséget.
A cég viszonylag jó esélyekkel indul a piaci riválisokkal szemben, ugyanis a LinkedIn bár magáénak tudhatja a „vállalati-közösségi portál” címet, valamint a Google és a Microsoft online irodai megoldásai is kiválóak, a Facebook ~1,3 milliárdos (összesen 2,2 milliárdos) felhasználói bázisával nehéz versenyezni.
Ugyanakkor a vállalatok hozzáállása még ingatag lehet, ugyanis a Facebook mégis csak egy közösségi portál, ami ráadásul a lehallgatási botrány egyik kiemelt szereplője is volt. Ezért egy ilyen jellegű fejlesztés bevezetése előtt a bizalom kiépítésére is nagy hangsúlyt kell fektetni – nagyon komoly titkosítási és egyéb adatvédelmi technológiák megvalósításával.
Hasonló írásokat olvashat az Androbit oldalán.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!