Az internetes óriáscég ötmillió dollárt különített el a kampány (onetoday.google.com/fightebola) számára, ami azt jelenti, hogy a nagyközönségnek 2,5 millió dollárt kell felajánlania a maximális összeg – 7,5 millió dollár – eléréséhez.
A kampány során összegyűlt pénz a Network for Good alapítványhoz kerül, amely szétosztja azt „négy olyan nonprofit szervezet között, amelyek kulcsfontosságú munkát végeznek Nyugat-Afrikában” – közölte hétfőn a Google, hozzátéve, hogy a cég magára vállalja a kezelési költségeket, így az adomány egésze a szervezetekhez kerül.
A cég ezenkívül tízmillió dollárral (2,5 milliárd forint) támogatja a mostanáig mintegy ötezer ember halálát okozó betegség megfékezéséért harcoló nonprofit szervezetek, köztük a Save the Children nemzetközi gyermekvédelmi alapítvány és az Orvosok Határok Nélkül nemzetközi segélyszervezet munkáját.
Larry Page-nek, a Google társalapítójának és vezérigazgatójának családi alapítványa további 15 millió dollárral (3,7 milliárd forint) támogatja az ebola elleni küzdelmet.
A Google kampányát megelőzően Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója és felesége, Priscilla Chan a múlt hónapban 25 millió dollárt adományozott az amerikai járványügyi központnak (CDC) az ebolavírus terjedése elleni munkára. A Facebook közösségi portál továbbá új gombot vezetett be, hogy felhasználóinak megkönnyítse a járvány elleni küzdelmet támogató adományozást.
A Bill & Melinda Gates Alapítvány szeptemberben 50 millió dollárt ajánlott fel az ebola elleni harcban részt vevő ENSZ-ügynökségek és nemzetközi szervezetek munkájának támogatására.