Elindult a MobilTárca szolgáltatás

Virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek.

2014. 11. 26. 21:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Magyar Telekom által elindított MobilTárca szolgáltatás digitális pénztárcává alakítja a mobiltelefont – jelentette be Christopher Mattheisen, a társaság vezérigazgatója szerdán sajtótájékoztatón Budapesten. Hozzátette, hogy a társaság Európában elsőként vezet be olyan mobiltárcát, amellyel nemcsak fizetni, hanem hűségpontokat gyűjteni, valamint rendezvényekre belépni is lehet. A szolgáltatásban a Telekom partnere az OTP Bank, a MasterCard, a SuperShop és az InterTicket.

A MobilTárca olyan alkalmazás, amellyel virtuális formában egy helyen tárolhatók egyes bank- és hűségkártyák, továbbá koncert-, színház- és más belépőjegyek. Ehhez egyérintéses fizetésre alkalmas (nfc-képes) okostelefonra van szükség.

A tájékoztatón elhangzott, hogy Magyarországon több mint húszezer elfogadóhely alkalmas az érintéses fizetésre; a Telekom arra számít, hogy 2015 végéig egymillió nfc-képes telefon lesz forgalomban.

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a virtuális bankkártya megalkotása során rendkívüli figyelmet fordítottak a biztonságra. A fejlesztésnél az egyszerű és gyors használat mellett szempont volt a kártyaigénylési folyamat gyorsasága is, ezért az igénylés és a szerződéskötés teljes folyamata elektronikus. Megemlítette azt is, hogy az OTP 2009-ben vezette be az érintéses fizetésre alkalmas bankkártyákat, jelenleg több mint kétmillió PayPass-kártyája van forgalomban.

A fizetési folyamat technológiai háttere és a tranzakciók biztonsági védelme a MasterCard nemzetközi szabványain alapul. A hűségpontgyűjtés és -beváltás a SuperShoppal együttműködésben valósul meg, a jegyvásárlás biztosításában a Jegy.hu oldalt üzemeltető InterTicket a Telekom partnere. Hűségpontot gyűjteni és beváltani közel hatszáz üzletben, automatában, valamint ugyanennyi taxiban lehet. A MobilTárcában tárolt nfc-jeggyel való belépést huszonhárom budapesti rendezvényhelyszínen biztosítják.

A Magyar Mobiltárca Szövetség koordinálásával 2013 nyarán indult el a szolgáltatás egyéves nyilvános tesztje kétezer fő részvételével. A projektben mindhárom mobilszolgáltató részt vett.

A tájékoztató résztvevői hangsúlyozták, hogy a rendszer nyílt, további partnerek csatlakozására is számítanak.

Az MTI kérdésére a Vodafone közölte: a cég stratégiai partnereivel dolgozik saját szolgáltatásának beindításán. A kiemelt fontosságú szolgáltatás decemberben belső teszttel indul, majd 2015 első negyedévében válik elérhetővé az ügyfelek számára.

A Telenor szintén azon dolgozik, hogy a lehető legrövidebb időn belül elindítsa a szolgáltatást. A cég közleményében emlékeztetett, hogy a Magyar Mobiltárca Szövetség keretében a MobilTárca tesztüzemét sikerrel teljesítette, és ennek során ügyfelei pozitív visszajelzéseket adtak.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.