Nő az igény az internet alapú információk iránt

A városlakók szívesen használnák okostelefonjukat arra is, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat.

2014. 11. 11. 4:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Egyre több információt szeretnének okostelefonjukon elérni a városlakók, többek között a forgalmi helyzetről szóló valós idejű adatokat és háztartási energiaköltségeik napi szintű alakulását” – mondta Michael Björn, az Ericsson ConsumerLab fogyasztói viselkedést kutató központ vezetője Stockholmban, az Ericsson éves üzleti innovációs fóruma keretében.

A svéd távközlési óriáscég egyik kutatásából kiderült: az okostelefonnal rendelkező városlakók háromnegyede szeretné, ha a köztereken szenzorok, érzékelők lennének, amelyek folyamatosan tájékoztatnának a forgalomról az utakon, járdákon, bevásárlóközpontokban a tömeg és a dugók elkerülése miatt.

A válaszadók 70 százaléka hasonlítaná össze saját háztartási víz, gáz és villamosenergia-használatát a szomszédjáéval, hogy optimalizálja a felhasználását. A felmérés azt is megmutatta, hogy az emberek 66 százaléka szeretné valós időben ellenőrizni a csapvíz minőségét és azt összehasonlítani más vízével.

A vizsgált nagyvárosok közül a fent felsorolt három terület jelentősen eltérő súllyal szerepel. Az indiai Delhiben például a válaszadók 92 százaléka szeretné ellenőrizni a vízminőséget, míg Stockholmban mindössze 41 százalékos ez az arány. A napi energiafogyasztás összehasonlítási megoldást a legtöbben szintén Delhiben vennék igénybe – 89 százalék – a legkevesebben Párizsban, a válaszadók 58 százaléka.

A kutatás szerint a városlakók okostelefonjukat arra is szívesen használnák, hogy folyamatosan ellenőrizzék egészségi állapotukat, például a szívműködésüket. Ezen kívül sokan igénybe vennének különböző alkalmazásokat hivatalos ügyeik intézésekor is, hogy azokat egyszerűbben és gyorsabban tudják lebonyolítani. Ehhez elvárnák, hogy a közhivatali szolgáltatások, többek között az önkormányzati vagy adóhivatali ügyek intézésekor egy mindenhol egyformán elfogadott biometrikus azonosítóval használhassák a szolgáltatásokat, vagy valós időben értesüljenek az adott hivatalban adott időpontban a sorban állási helyzetről.

Michael Björn a kutatási eredmények ismertetése után kiemelte: „Azt kell kitalálni, hogyan lehetne együttműködni, hogyan lehetne többek között a közhivatali, egészségügyi szolgáltatásokat összekapcsolni a digitális technológia lehetőségeivel. A következő években az ilyen szolgáltatások iránti kereslet meg fogja haladni a kínálatot. Azokat a területeket kell kiemelten kezelni, ahol kevésbé elégedettek az emberek.”

A Smart Citizens elnevezésű felmérésben világszerte kilenc nagyvárosból több mint 9000 iPhone-t és androidos okostelefont használó, 15-69 éves ember vett részt. A minta világszerte 61 millió városlakót reprezentál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.