Magyarországon is sokak adatait lopták el

Majdnem minden második embernek van adatlopással kapcsolatos rossz tapasztalata – derül ki egy friss felmérésből.

SZB
2014. 12. 15. 15:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar ember alapvetően bizalmatlan, ami önmagában ilyen viszonylatban jó hír. A megkérdezettek 72 százaléka mondta azt, hogy alapvetően nem bízik meg azokban a cégekben, amelyek az ő adatait kezelik. Sőt a megkérdezettek kétharmada kifejezetten említette, hogy tart az adatlopástól, vagy attól, hogy hanyagul kezelik az adatait – mondta el az InfoRádiónak a Fellowes megbízásából készített vizsgálódás eredményeit ismertetve Kreutz László, a cég értékesítési és marketingigazgatója.

„Ami viszont picit ellentmondásos: amellett, hogy a magyar lakosság bizalmatlan és fél az adatlopástól, elég hanyagul kezeli a saját adatait és eléggé meggondolatlan, amikor például online térben, vagy akár offline módon az adatait kiadja másoknak, mondjuk megsemmisítés nélkül kidobja azt a kukába” – tette hozzá az igazgató.

Kreutz László elmondta, hogy a kutatás elején azt is feltérképezték, mik a leggyakoribb okai annak, amikor az adatainkat megosztjuk másokkal. Az első helyen az ügyintézés, a második helyen az egészségügyi ellátás, a harmadik helyen pedig a munkakeresés – tehát gyakorlatilag egy fejvadászcéggel történő adatmegosztás – szerepelt.

„A megkérdezettek közel fele, negyven-egynéhány százalék említette, hogy volt már valamilyen adatlopással kapcsolatos rossz tapasztalata. Vagyis minden második ember valamilyen úton-módon kapcsolatba került már adatlopással” – mutatott rá Kreutz László.

A teljes cikket az InfoRádió honlapján olvashatják el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.