A magyar ember alapvetően bizalmatlan, ami önmagában ilyen viszonylatban jó hír. A megkérdezettek 72 százaléka mondta azt, hogy alapvetően nem bízik meg azokban a cégekben, amelyek az ő adatait kezelik. Sőt a megkérdezettek kétharmada kifejezetten említette, hogy tart az adatlopástól, vagy attól, hogy hanyagul kezelik az adatait – mondta el az InfoRádiónak a Fellowes megbízásából készített vizsgálódás eredményeit ismertetve Kreutz László, a cég értékesítési és marketingigazgatója.
„Ami viszont picit ellentmondásos: amellett, hogy a magyar lakosság bizalmatlan és fél az adatlopástól, elég hanyagul kezeli a saját adatait és eléggé meggondolatlan, amikor például online térben, vagy akár offline módon az adatait kiadja másoknak, mondjuk megsemmisítés nélkül kidobja azt a kukába” – tette hozzá az igazgató.
Kreutz László elmondta, hogy a kutatás elején azt is feltérképezték, mik a leggyakoribb okai annak, amikor az adatainkat megosztjuk másokkal. Az első helyen az ügyintézés, a második helyen az egészségügyi ellátás, a harmadik helyen pedig a munkakeresés – tehát gyakorlatilag egy fejvadászcéggel történő adatmegosztás – szerepelt.
„A megkérdezettek közel fele, negyven-egynéhány százalék említette, hogy volt már valamilyen adatlopással kapcsolatos rossz tapasztalata. Vagyis minden második ember valamilyen úton-módon kapcsolatba került már adatlopással” – mutatott rá Kreutz László.
A teljes cikket az InfoRádió honlapján olvashatják el.