Az Apple felzárkózott a Samsung mögé az okostelefon-eladásokban

Több rekord is megdőlt 2014-ben az okostelefonok értékesítési mutatói között.

2015. 01. 30. 15:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Értékesítési rekord volt az okostelefonok világpiacán a 2014 negyedik negyedévi és a teljes évi eredmény is, az Apple eladásai a negyedik negyedévben megközelítették a Samsungét – írja az amerikai International Data Corporation (IDC) piackutató vállalat elemzése.

Tavaly a negyedik negyedévben 375,2 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, 28,2 százalékkal többet a 2013 negyedik negyedévi 292,7 milliónál, 11,9 százalékkal többet a 2014 harmadik negyedévi 335,3 milliónál. 2014-ben összesen 1,301 milliárd okostelefon kelt el, 27,6 százalékkal több, mint az előző évben. 2013-ban 1,019 milliárd fogyott, és az értékesítések először lépték át az évi egymilliárdot.

Az Apple 11 egymást követő negyedévben állt a második helyen az okostelefon-értékesítések rangsorában, 2014 negyedik negyedévében azonban már szinte utolérte a Samsungot: lemaradása 600 ezerre csökkent a 2013 negyedik negyedévi több mint 33 millióról. Ha az eladások a jelenlegi ütemben haladnak tovább, az Apple az idén meg fogja előzni a Samsungot.

A Samsungot azonban nemcsak az Apple szorongatja, hanem a többi Android operációs rendszerre készülékeket gyártó vállalat is. Az IDC szakértői szerint a Samsungnak piacvezető pozíciója megőrzése érdekében a nyereségkulcsát kell csökkentenie vagy a prémium készülékeknél kell átalakítania stratégiáját, hogy jobban felvehesse a versenyt az Apple termékeivel.

A Samsung tavaly a negyedik negyedévben 75,1 millió okostelefont értékesített, 11,0 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, az Apple pedig 74,5 milliót, 46,0 százalékkal többet. A Samsung a negyedik negyedévben 20,1 százalékos, az Apple 19,85 százalékos piaci részesedésre tett szert.

A Samsung egész éves értékesítése 0,6 százalékkal, 318,2 millió darabra, az Apple értékesítése 25,5 százalékkal, 192,7 millió darabra emelkedett. A Samsung piaci részesedése a 2013-as 31,0 százalékról 24,5 százalékra csökkent tavaly, az Apple részesedése pedig 15,1 százalékról tavaly 14,5 százalékra.

Messze az első kettő mögött a Lenovo értékesítette a legtöbb okostelefont a negyedik negyedévben, kiszorítva a harmadik helyről a Huaweit. A Lenovo értékesítési száma a negyedik negyedében már tartalmazta a Motorola eladásait is. A Motorola akvizícióját tavaly október végén zárta le a Lenovo.

A Lenovo 24,7 millió okostelefont értékesített, a Huawei pedig 23,5 milliót, ami a Lenovo esetében 6,59 százalékos, a Huawei esetében 6,25 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő. Az egy évvel korábbihoz képest a Lenovo 77,9 százalékkal, a Huawei 41,7 százalékkal növelte eladásait.

Az éves értékesítési rangsorban a Huawei áll a harmadik helyen 73,6 milliós, az előző évinél 50,4 százalékkal magasabb értékesítéssel és 5,7 százalékos piaci részesedéssel. A Lenovo az éves rangsorban a negyedik lett 70,0 millió, az előző évinél 54,1 százalékkal több készülék eladásával és 5,4 százalékos piaci részesedéssel. A Motorola eladásaival együtt a Lenovo az éves rangsorban is a harmadik lehetne. A két márka együttes értékesítési száma 96,5 millió volt tavaly, ami 7,4 százalékos piaci részesedésnek felel meg.

A Xiaomi a negyedik negyedévben eladásai 178,6 százalékos növelésével, 16,6 milliós értékesítéssel, 4,42 százalékos piaci részesedéssel kiütötte az ötödik helyről az LG-t. Az éves rangsorban az LG 59,2 millió készülék eladásával, 4,6 százalékos piaci részesedéssel megőrizte ötödik helyét.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.