Vezető hollywoodi stúdiók, szórakoztatóelektronikai gyártók, tartalomszolgáltatók, filmgyártók és technológiai vállalatok az idei CES-en jelentették be az UHD Alliance létrehozását – írta meg az Androbit. Céljuk, hogy új szabványokat határozzanak meg a képi szórakoztatás világának következő generációs fejlesztéseihez, s ezzel segítsék a videotechnológiák innovációját, beleértve a 4K és az ennél nagyobb felbontású, nagyobb dinamikatartományú, szélesebb színskálával rendelkező és lenyűgöző 3D térhatású audiomegoldásokat.
Az UHD Alliance létrehozásakor a fogyasztó volt a figyelem középpontjában: a szövetség prémium kategóriás ultranagy felbontású tartalmakról és eszközökről nyújt tájékoztatást a minőségi otthoni szórakoztatás érdekében. A szövetség arra is figyel, hogy tökéletesen illeszkedő, integrált és csúcsminőségű UHD környezetet lehessen nyújtani a fogyasztók számára a rendszer minden elemére vonatkozóan. A prémium kategóriás UHD tartalmakat és eszközöket egyértelműen fogják jelölni, így a vásárlók a boltban is könnyen felismerhetik őket.
A szövetséget olyan globális nagyvállalatok hozták létre, mint például a Samsung, a DIRECTV, a Dolby, az LG, a Netflix, a Panasonic, a Sharp, a Sony, a Technicolor, a Walt Disney Studios, a Twentieth Century Fox és a Warner Bros. Entertainment.
„A televíziók innovációja, valamint a minőség fejlődése gyors ütemben zajlik, ahogy az egyértelműen látszik a CES kiállításon is. Az UHD Alliance segít a fogyasztók számára beazonosítani azokat a termékeket és tartalmakat, amelyek valódi UHD élményt kínálnak” – mondta Mike Dunn, a Twentieth Century Fox Home Entertainment elnöke.
Az UHD Alliance garantálja, hogy a folyamat valamennyi eleme – kezdve a gyártástól a forgalmazáson és a tartalomfogyasztáson át egészen az eszközök lejátszási képességéig – megfeleljen a prémium kategóriás szabvány követelményeinek. A következő hónapokban a társulás azon fog dolgozni, hogy egy olyan technológiai tervet dolgozzon ki, amely elősegíti az UHD technológia gyors fejlődését világszerte.