Míg a Google az elmúlt években alig fejlesztett Drive, a Docs, a Sheets, a Slides és a Forms irodai szolgáltatásain, addig a Microsoft és az Apple egymást túllicitálva küzdenek a felhasználók kegyeiért – írta meg az Androbit.
Egy meglehetősen érdekes helyzet alakult ki az óriások szoftverkínálatainak piacán: mindegy, hogy milyen áron, mekkora veszteséggel, mekkora áldozattal, de a felhasználókat mindenki saját maga mellé akarja állítani. Persze a negyedéves bevételek is nagyon fontosak, de azzal már mindenki tisztában van, hogy a felhasználók száma és annak növekedése esetenként sokkal jobban meghatározza egy vállalat jövőjét, mint az aktuális pénzügyi eredmények. Ezek a cégek elsősorban híveket akarnak, közöttük majd úgyis akad vásárló is – és mivel a riválisok is ezt csinálják, kénytelenek hozzájuk alkalmazkodni. Ha valaki ingyen adja a portékáját a felhasználók meggyőzése érdekében, akkor mások is ingyen fogják.
Ez történt az Apple-lel is, melynek vezetősége korábban úgy döntött, ingyenes operációsrendszer-frissítést biztosít felhasználói számára. Végül a Microsoft is ezt a politikát kezdte alkalmazni a Windows esetében, majd rákontrázott mindenféle előfizetéses és ingyenes online irodai szolgáltatással – ráadásul a riválisok platformjait is támogatva.
Erre jött válaszul most az Apple lépése az ingyenes, böngészőben használható iWork irodai csomag (Pages, Numbers és Keynote) személyében, aminek használatához tulajdonképpen csak egy Apple-azonosító megadása és egy böngésző szükséges – a fenti képen például egy Ubuntu és egy Google Chrome szerepel. Arról nincsenek információink, hogy a szolgáltatás meddig lesz ingyenes, de ha követni akarják a riválisokat, akkor ingyenességben és árazásban sem szabad lemaradniuk.
Még több hír hasonló témában itt olvasható.