A próbaüzem ideje alatt önműködő autók négy típusát tesztelik, köztük egy nagyobb golfautóra hasonlító utasszállító járművet, és egy kétszemélyes kompaktautót is. A járműveket Londonban mutatták be szerdán, az eseményen tisztségviselők és újságírók próbálhatták ki az önműködő autókat.
A brit közlekedési miniszter, Claire Perry szerint az önműködő autók fejlesztése még mindig a kezdeteknél tart, azonban az új technológia magában hordozza annak lehetőségét, hogy biztonságosabbá tegye a közlekedést, és felkeltse a befektetők figyelmét.
A kormányzat jelenleg is dolgozik egy olyan – a tervek szerint tavasszal elkészülő – gyakorlati szabályzaton, amely meghatározná, hogy a vállalatok milyen feltételekkel tesztelhetnek vezető nélküli járműveket a közutakon a következő nyártól. Az autópályákra is kiterjedő teszt csak olyan önműködő autókra vonatkozna, amelyeken jelen van egy olyan megfelelően képzett személy, aki képes átvenni az autó feletti irányítást szükség esetén – mondta el a közlekedési miniszter.
A közúti közlekedésre vonatkozó jogi szabályzást 2017-ig szeretnék felülvizsgálni, de tisztviselők szerint valószínűtlen, hogy 2030 előtt teljesen automatizált járművek lepjék el az ország útjait.
A brit autóipar erőteljesen növekedett a közelmúltban, ezt jelzi az elmúlt 10 évben megduplázódott értékű brit autóexport is. A kormányzat reméli, hogy a vezető nélküli autók segíthetnek fenntartani a szektor növekedését a következő évtizedekben. A brit kormányzat becslései szerint 2025-re 900 milliárd fontot is érhet az önműködő autók globális piaca, amelyen jelenleg számos vállalat – köztük a Google és a Daimler is – versenyez.
„Azt akarom, hogy Nagy-Britannia élen járjon ebben az új, izgalmas fejlődésben” – hangsúlyozta egy közleményben Claire Perry. A brit kormány 19 millió fontot (közel 8 milliárd forintot) költ a próbaüzemre.