Rengeteg banki adatunkhoz férnek hozzá a rosszindulatú behatolók

Az e-kereskedelmi vállalatok közel fele és a pénzügyi szolgáltatók 41 százaléka veszít el pénzügyi vonatkozású adatot egy év során.

Droppa Béla
2015. 02. 08. 19:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár e két üzleti szektor hasonlóságot mutat ebben a kérdésben, a biztonsági technológiához való hozzáállásuk merőben más: az online kereskedések csupán 53 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden tőlük telhetőt megtesz azért, hogy a biztonsági megoldásai a lehető legfrissebbek legyenek, ami a globális átlaghoz képest 10 százalékos lemaradást jelent. Mivel az online kereskedelem üzleti modelljének alapja a fizetési folyamatban rejlik, ezért a vírusirtó szoftverek beszerzésétől való idegenkedés akár komoly veszteségeket is okozhat – olvasható az Androbit.net portál cikkében.

A pénzügyi szolgáltatók sokkal pozitívabban és hatékonyabban közelítik meg a pénzügyi adatok védelmének kérdését: a szervezetek 64 százaléka nyilatkozta azt, hogy minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy a biztonsági megoldásai a legfrissebbek legyenek. Ráadásul a pénzügyi szolgáltatók 52 százaléka azt a szándékát is kifejezte, hogy bevezetne új, a tranzakciók védelmére irányuló technológiákat, míg ez az arány az e-kereskedelmi szegmensben 46 százalék.

A kutatócsoport a kérdőívében azokat a vállalatokat is megkérdezte, akik korábban komoly adatveszteséget szenvedtek, hogy azóta milyen lépéseket tettek az ügyfeleik megóvása érdekében. A különbözőségük ellenére, mind az e-kereskedelmi, mind a pénzügyi szolgáltató szektor képviselői hasonló lépéseket hajtottak végre a biztonsági rendszerek fejlesztéséért.

A végrehajtott intézkedések közül a leggyakoribb „a védett kapcsolat biztosítása az ügyfél tranzakciója során" volt, amit a pénzügyi szolgáltatók 88-, míg az internetes kereskedők 78 százaléka vezetett be. A pénzügyi szolgáltatók nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy speciálisan mobileszközökre készült megoldásokat is javasoljanak.

Általánosan elmondható mindkét szektor esetében, hogy egy adatvesztést követően a legritkább lépés az, hogy a fogyasztóik számára ingyenes vagy akár kedvezményes árú, minőségi online biztonsági szoftvert nyújtsanak. Úgy tűnik, hogy sokkal inkább hajlandóak a saját biztonsági rendszerük biztosítására, mint a fogyasztóikéra áldozni.

Végezetül, bár adatvesztés után viszonylag magas arányban vezetnek be speciális végpontvédelmi megoldásokat a csalások ellen, – a pénzügyi szolgáltatók esetében 71, az e-kereskedők esetében pedig 62 százalékban – érdemes a számok mögé néznünk. Ezek a számok ugyanis azt mutatják, hogy mindkét szektorban hozzávetőlegesen a cégek egyharmada még mindig nem fektet be pénzügyi biztonsági szoftverbe, még azután sem, hogyha adatvesztés következtében pénzügyi vonatkozású információkat is eltulajdonítanak tőlük.

A biztonsági ipar kutatása azt mutatja, hogy azok a cégek, amelyek a fogyasztók fizetési adatait gyűjtik össze és dolgozzák fel, nagy eséllyel esnek áldozatul a kiberbűnözők célzott támadásainak. A kérdőív egyértelműen bebizonyította, hogy ezek a vállalkozások nagy valószínűséggel veszíthetnek el fizetési adatokat egy támadás során. Azonban a támadásra adott válasz helyett a Kaspersky Lab azt javasolja, hogy a cégek legyenek körültekintőek a megelőzésben, és biztosítsák az IT-hálózatok biztonságát, csakúgy, mint a fizetési rendszereikét is, az arra megfelelő védelemmel.

Hasonló cikkeket olvashat az Androbit.net oldalon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.