Egyre többen és többet vásárolunk neten keresztül

A magyar internetező lakosság 40 százaléka vásárol magyar, illetve 16 százaléka külföldi oldalról.

MD
2015. 03. 16. 21:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kutatás rámutatott, hogy a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak a webáruházak, a legtöbben – a válaszadók 70 százaléka – pedig könyv-zene-film kategóriában vásároltak valamilyen terméket. Ezt követte a ruházat és a kiegészítők kategória 62 százalékkal, a megkérdezettek alig több mint fele (53 százalék) vett már online mozi-, koncert- és színházjegyet. Ugyanakkor legnagyobb arányban az elektronikai cikkek iránti vásárlási hajlandóság növekedett.

A felmérésből kiderült az is, hogy egy átlagos bevásárlókosár értéke fogyasztónként 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy vásárló az e-kereskedelemben. A termékek átvételére legszívesebben a futárszolgálatot használják a vevők, és előnyben részesítik az utólagos készpénzes fizetést.

A Gemius arra számít, hogy a jövőben az online élelmiszer-vásárlás lendül fel leginkább, mindamellett, hogy a válaszadók 58 százaléka a személyes kontaktus hiánya miatt nem vásárol weben keresztül. A cég szerint számukra az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt az internetes vásárláshoz.

A reprezentatív kutatás 2015. január 12-e és 23-a között, 1540 (15 éven felüli) internetező megkérdezésével készült.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.