Az ember vezette szerelvény a 2003 decemberében felállított korábbi, óránként 581 kilométeres sebességi rekordot döntötte meg – közölte a maglevvonatokkal kísérletező japán vasúttársaság, a JR Central.
A hét vagonból álló szerelvény 19 másodpercen át tartotta az 590 kilométeres csúcssebességet az Uenohara és Fuefuki közti kísérleti pályán, a Tokiótól nyugatra fekvő Jamanasi kormányzóságban. A mágneses mezőn lebegő és száguldó vonatok legújabb változata az új, úgynevezett LO-rendszerű kocsikkal „közlekedik”. A legújabb maglevmodell már több mint egymillió kilométert tett meg a kísérletek során. A vasúttársaság 2027-től tervezi üzembe helyezni Japánban az első mágneses pálya fölött lebegő vonatot.
Az első maglevszupervonat Tokiót és Nagoját köti majd össze, a pálya építése tavaly október végén kezdődött. A maglevszerelvénynek mindössze 40 percre lesz szükség a 286 kilométeres távolság megtételére, miközben a jelenlegi sinkanzen szuperexpresszek „vicinálisnak” számítanak hozzájuk képest a maguk 88 perces menetidejével. A maglevszerelvények 10 centiméterrel a vasúti sínek fölött lebegnek, így csak a levegővel való súrlódás korlátozza a sebességüket.
A JR Central már a jövő héten el akarja érni a 600 kilométeres óránkénti csúcssebességet a kísérleti szerelvénnyel.