Új sebességi rekord Japánban

Egy hét vagonból álló szerelvény 19 másodpercen át tartotta az 590 kilométeres csúcssebességet

KR
2015. 04. 16. 22:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ember vezette szerelvény a 2003 decemberében felállított korábbi, óránként 581 kilométeres sebességi rekordot döntötte meg – közölte a maglevvonatokkal kísérletező japán vasúttársaság, a JR Central.

A hét vagonból álló szerelvény 19 másodpercen át tartotta az 590 kilométeres csúcssebességet az Uenohara és Fuefuki közti kísérleti pályán, a Tokiótól nyugatra fekvő Jamanasi kormányzóságban. A mágneses mezőn lebegő és száguldó vonatok legújabb változata az új, úgynevezett LO-rendszerű kocsikkal „közlekedik”. A legújabb maglevmodell már több mint egymillió kilométert tett meg a kísérletek során. A vasúttársaság 2027-től tervezi üzembe helyezni Japánban az első mágneses pálya fölött lebegő vonatot.

Az első maglevszupervonat Tokiót és Nagoját köti majd össze, a pálya építése tavaly október végén kezdődött. A maglevszerelvénynek mindössze 40 percre lesz szükség a 286 kilométeres távolság megtételére, miközben a jelenlegi sinkanzen szuperexpresszek „vicinálisnak” számítanak hozzájuk képest a maguk 88 perces menetidejével. A maglevszerelvények 10 centiméterrel a vasúti sínek fölött lebegnek, így csak a levegővel való súrlódás korlátozza a sebességüket.

A JR Central már a jövő héten el akarja érni a 600 kilométeres óránkénti csúcssebességet a kísérleti szerelvénnyel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.