A kedden megrendezett 7. Magyar Innovációs TechShow (angol nevének rövidítésével HITS) legfőbb célja, hogy bemutassa a magyar digitális ipar újdonságait a vállalkozók, potenciális befektetők, a média és az érdeklődő nagyközönség előtt. Az eseményt a Mobilitás és Multimédia Klaszter rendezi, a kiállítókat pedig minden évben nyílt pályázaton választja ki egy szakértői zsűri. Az Akvárium Klubban felállított 17 standnál az év legizgalmasabb fejlesztéseivel találkozhattak az érdeklődők, de a félórás, angol nyelvű beszélgetésekre is érdemes volt odafigyelni.
A 21. században az emberek mentális problémáinak egyik leggyakoribb forrása a stressz. Megan Jonest, a Stanford Egyetem kutatóját a színpadon Valner Szabolcs sorozatvállalkozó kérdezte eddigi munkájáról. A pszichológus kifejtette, mennyire fontos a mai stressz uralta világban az emberek mentális egészsége és nem szeretünk beszélni a problémáinkról. A Lantern társalapítójaként és a cég orvosi kutatásainak felügyelőjeként Jones bemutatta a célzott pszichológia kutatásai és az informatikai fejlesztések összehangolásának eredményeként létrejött Lantern online és mobilalkalmazást. A kognitív viselkedésterápián alapuló program célja az egészséges érzelmi állapot fenntartásának és a mentális problémák megoldásának támogatása. A személyre szabott program segít a felhasználónak felismerni azokat a viselkedési és érzelmi állapotokat, melyeket érdemes tudatosítani. A fejlesztők az emberi tényezőt sem hagyták ki, a felhasználóknak lehetőségük van kérdezni, szakemberek válaszolnak. Megan Jones évekig kutatott, hogy megfelelő minőségű és mennyiségű adat álljon rendelkezésre a fejlesztéshez, úgy fogalmazott, a Lantern nem egy kezelést nyújt, inkább azoknak készült, akik szeretnék jobban megérteni az érzelmi állapotaikat és esetleg változtatni a viselkedésükön, bizonyos szituációkat másképp kezelni.
A mentális mellett a fizikai egészség és a digitális technológia összehangolása is szerepet kapott a techshow-n. Bemutatták például a Route4U-t, ami a világ első ingyenes kerekes székes útvonaltervezője – el is nyerte a közönségdíjat és a MEDIQue-t, ami a Magyar Telekom mobiltechnológián alapuló, intelligens, valós idejű, sürgősségi ellátásszervezésben alkalmazott betegirányító rendszere, melynek célja, hogy átláthatóbbá váljon, melyik beteg mióta várakozik, mi a panasza és hova kell irányítani. A rendszert Szegeden három éve tesztelik jó eredményekkel.