Mikor három éve megtörtént Magyarországon a Youtube lokális piacra hangolása, globális szinten percenként húsz és ötven óra közötti tartalmat töltöttek fel a platformra. A népszerű videómegosztó azóta is töretlenül növekszik, több mint egymilliárd felhasználója van az egész világon, és már háromszáz órányi mozgókép kerül fel rá percenként. Az internet mindent elbír, szokták mondani, és ez meg is látszik a feltöltött kisfilmek műfaji, tartalmi és stílusbeli sokszínűségén, mégis, vannak olyan szegletei a Youtube-nak, ahol a világháló homogenitása helyett bizonyos, feltételezhetően kulturális különbözőségekre, a nyugati és a keleti világ eltérő trendjeire bukkanhatunk.
Nem kell sokáig keresgélni a weboldalon, hogy belefussunk egy-egy úgynevezett prank-videóba vagy egy fail-gyűjtésbe, viszont ezek szinte kivétel nélkül külföldi csatornák termései. Ami a hazai pályát illeti, a fentebb említett két műfajt szinte sehol nem találjuk, ellenben van Bözsi nénit a kerítésen túlról üvöltve szólongató kis srác, egy másik fiatalember pedig szellemi képességeit csillogtatva próbál kikönyörögni egy randevút Zsanettől a margitszigeti szökőkútnál. Ugyanakkor az ilyen típusú, a hétköznapok – minden értelemben véve – egyszerű „hőseiről” szóló alkotások vagy nem léteznek Nyugaton, vagy elnyomja ezeket az aktuális divathullám, és olyan mélyre kerülnek a rendszerben, hogy egy nehézbúvár sem találná meg őket.
Viszont a szemmel látható kulturális különbözőségek ellenére nem állíthatjuk, hogy a hazai Youtube-trendek teljesen ellene mennének a globális iránynak. A Tech Cocktail néhány hónapja közölt egy összeállítást a 2015-ös slágertémákról, amiből kiderül, mit eszik manapság a web népe. A felsorolás első helyén nem meglepő módon a cuki kisállatos videók vannak, de helyet kaptak a listán énekesek, zenészek klipjei, az örök klasszikus Old Spice-reklámok (és egyéb kultikus társaik), aranyos kisgyerekekről készült alkotások, a fiatalabbak körében oly népszerű harlem shaking, vagy a vírusként terjedő ice bucket challenge. Ezek a témák a Youtube keleti csücskében is ugyanúgy megtalálhatók, méghozzá a népszerűségi létra tetején.