A Booking.com szerint Genf szállodáinak 98 százaléka foglalt, de még a közeli svájci és francia falvakban is nehéz volt szállást találni. Ezen a két napon az összesereglő újságírók mellett itt van a kiállító autógyárak legfelső vezetése is meg persze rengeteg szakember és az óriási rendezvényt segítő munkatárs.
Nagy hagyományokra visszatekintő kiállítás ez, hiszen az elsőt 1905-ben tartották, majd 1947-től minden évben visszatért. Az autógyártók azért is kedvelik, mert – szemben az őszi, felváltva Frankfurtban és Párizsban rendezett kiállítással – itt senki nem játszik hazai pályán.
Elképesztő, hogy ez alatt a több mint száz év alatt mit fejlődött az autóipar. De a fejlődés ellenére be kell ismerni, hogy a hajtás alapötlete semmit nem változott: egy vagy több egyenes irányban mozgó dugattyú a hengeren belüli robbanás hatására elmozdul, és ezzel megforgatja a főtengelyt. És mivel a motor csak bizonyos fordulatszám-tartományon belül teljesít jól, a főtengely és a kerekek közé egy sebességváltót is illeszteni kell. Így volt ez az 1905-ben itt bemutatott, 20 lóerő körüli Clément-modellen ugyanúgy, mint az idei szalonon debütáló, nyolcliteres, 16 hengeres és 1475 lóerős motorral szerelt Bugatti Chironon is.
Alapvető változást a Felix Wankel által az 50-es évek végére kifejlesztett forgótárcsás motor hozhatott volna, és bár voltak sorozatban gyártott Wankel-motoros autók, ez a megoldás nem vált be igazán.
Most Elon Musk, az amerikai Tesla vezetője szeretne paradigmaváltást hozni az autóiparba világszerte egyre népszerűbb elektromos autóival és a köréjük kifejlesztett gyorstöltő hálózattal. A Tesla-standon kiállított alvázról jól látható, hogy miért jelent ez ekkora változást: míg egy modern motor – és nemcsak a Bugatti V16-osa, hanem a mindennapi autókban berregő négyhengeresek is – és a hozzá csatlakozó sebességváltó precíziós alkatrészek egész sorából összeálló mérnöki mestermű, az elektromos autó hajtásláncában az elektromotoron kívül szinte semmi más nincs. És ha összkerékhajtásra van szükség, mint például a Tesla új Model X sportterepjárója esetében, akkor elöl és hátul is elhelyeznek egy-egy motort, a kardántengelyt pedig el lehet felejteni.