A Facebook felveszi a harcot a propagandával

A közösségi oldal elismerte, hogy felületét a közvélemény befolyásolására használták.

MN
2017. 04. 28. 12:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elismerte a Facebook, hogy felületét több esetben – például az amerikai és a francia elnökválasztás idején – egyes kormányok és más csoportok a közvélemény befolyásolására használták, például álhírek terjesztésével – írja a Guardian.

A vállalat közölte, hogy a hagyományos visszaélésszerű magatartás – mint a rosszindulatú programok terjesztése, a spamek, a fiókfeltörések és a pénzügyi csalások – elleni küzdelmet a biztonsági intézkedések fokozásával ki fogja terjeszteni annak finomabb, rejtettebb formáira, beleértve az ilyen jellegű manipulációt is.

Hozzátették: az említett esetek ráadásul túlmentek a „szimpla” álhírterjesztésen, hamis fiókok bevetéséről és célzott adatgyűjtésekről van tudomásuk.

Ennek eredményeként a Facebook elkezdte szűrni a gyanús profilokat: Franciaországban az elnökválasztás első fordulója előtt például 30 ezer regisztrációt függesztettek fel.

„Elismerjük, hogy a mai információs környezetben a közösségi média fontos szerepet játszik a kommunikáció megkönnyítésében” – közölte a vállalat, hozzátéve: bizonyos körülmények között azonban nagyobb kockázatot jelent az, hogy egyes szereplők az emberek megtévesztésére használhatják a közösségi oldalt.

A Facebook kiadott egy jelentést azzal kapcsolatban, hogy a világ kormányai hányszor kértek ki adatokat a közösségi oldal felhasználóiról. Ebből kiderül: a magyar kormány összesen 172 esetben 216 felhasználói fiókra vonatkozóan küldött ilyen kérelmet a vállalatnak. Ennek 53,49 százalékát teljesítette a Facebook.

A kérelmek közül egyet vészhelyzeti jelleggel küldtek, a kérésnek a cég eleget tett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.