Az első probléma, amelybe az ember beleütközik, ha manapság szinte bármilyen termék előállítása, használata során jelentkező környezeti terhelést próbálja megbecsülni, a globális gazdaságból fakad. Rengeteg környezetszennyezés, üvegházgáz-kibocsátás marad rejtve a szemeink elől, mert az nem akkor és ott jelentkezik, ahol és amikor használjuk a terméket, hanem jóval előbb, a gyártása, sőt az alapanyagainak kinyerése során, jellemzően a világ másik felén (legtöbbször Kínában). Minthogy a világ másik fele definíció szerint messze van, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy nincs is ránk hatása. Amellett, hogy ez rendkívül önző nézet, még csak nem is igaz. A „kínai” szén-dioxid az egész bolygót fűti, és a légszennyezés is sok ezer kilométerre elterjedhet.
Hasonló nehézségekkel szembesülünk akkor is, ha az áram előállításának környezetszennyező hatásait vizsgáljuk. Az egyes energiaforrások igen eltérő mértékben termelnek káros anyagokat és szén-dioxidot, és minden ország különbözik abban, hogy a fosszilis, nukleáris és megújuló forrásokat milyen arányban hasznosítja az áramtermeléskor. Az sem jelent megoldást, ha lakhelyünk áramtermelését vesszük figyelembe, hiszen Európa elektromos hálózata – hasonlóan a kereskedelmi csatornákhoz – rendszerbe kapcsolódik, így sosem lehetünk biztosak abban, hogy az áramot, amit épp használunk, hol és milyen erőműben termelték.
Mindezeket a nehézségeket figyelembe véve mégis lehetséges megbecsülni, hogy mennyire terheli meg bolygónkat, ha Teslát vagy más tisztán elektromos autót hajtunk. Ehhez először nézzük meg, hogy mekkora emisszióval jár az autó gyártása (itt különösen fontos az akkumulátor alapanyagainak kibányászása), majd jöjjön a használat ökológiai költsége, főképp az áram előállítása. A Quartz számítása, amelyet alapul veszünk, úgy kalkulál, hogy egy autóval, legyen az elektromos vagy fosszilis meghajtású, teljes életideje alatt átlagosan 217 ezer kilométert tesznek meg. Ez persze inkább a nyugat-európai országokra érvényes, nálunk egyáltalán nem ritkák a 300 ezer kilométert futott kocsik sem.