A közös amerikai-japán műhold, a TRMM (Tropical Rainfall Measuring Mission) a trópusi övezetben hulló csapadék mennyiségének mérésére, területi eloszlásának, időbeli változásának vizsgálatára készült. Jóval túlélve 3 évesre tervezett működési élettartamát, mostanra lényegében elfogyott a fedélzeti hajtóanyaga. Ezért többé nem tudják megemelni a 400 km magasban is tapasztalható kis légellenállás miatt folyamatosan csökkenő pályamagasságát. Így az elkövetkező három év során valamikor belép a sűrű légkörbe. Hogy ténylegesen mikor, arra egyelőre csak nagyon pontatlan előrejelzés adható: valamikor 2016 májusa és 2017 novembere között. Mindez függ a naptevékenységtől, s ezzel összefüggésben a felsőlégkör kiterjedésétől.
A TRMM jelenleg még mindig üzemképes, és 2016 elejéig szeretnék is tovább használni. Ezért aztán mégis tartalékolnak némi üzemanyagot, hogy ha netán egy-egy veszélyes űrszemétdarab elől kellene kitérni vele, azt még meg tudják oldani a földi irányítók. De a pályamagasságot már tényleg nem tudják korrigálni.
Amikor a műhold majd valóban belép nagy sebességgel a légkör sűrű rétegeibe, legnagyobb részt megsemmisül a keletkező hőtől. Egyes részegységei azonban átvészelhetik a zuhanást, így a felszínt is elérhetik. Nekünk itt Magyarország területén biztosan nem kell emiatt aggódnunk, hiszen a műhold pályahajlása az Egyenlítő síkjához képest 35°. Ez azt jelenti, hogy ha bármi le is esik belőle, az a 35°-os déli és északi szélességi körök közti sávban történhet csak.
Egy biztos: a TRMM visszatérése irányítatlan lesz, nem tudják majd befolyásolni a leesése helyét. Ez pedig egy még 2005-ben hozott döntés következménye. Szakértői elemzést követően a NASA akkori vezetője, Mike Griffin úgy döntött, hogy nem vetnek véget a TRMM munkájának amiatt, hogy kifogyóban van az üzemanyaga. Akkor még mód lett volna arra, hogy a szokott helyre, a Csendes-óceán lakott területektől távoli déli része fölé manőverezve szabaduljanak meg az űreszköztől. Ehelyett a megspórolt hajtóanyagot a program folytatására szánták.